V8 Lamborghini de stradă

0
1753

Lamborghini introduce în propria gamă de vehicule electrificate de mare performanță (HPEV) un nou motor V8 twin-turbo care va atinge 10.000 rpm.

Ok. Ce-i nou?

Nou este că va face parte din sistemul hibrid al succesorului lui Huracan, care va purta numele de cod Lamborghini 634 și va fi lansat anul acesta. Este un nou reper din programul „Direzione Cor Tauri”, cel care este o veritabilă hartă a electrificării progresive a mărcii italiene începută anul trecut cu Lamborghini Revuelto și a continuat cu Urus SE în aprilie 2024.

Va fi al doilea model super sport din gama electrificată în care V8-ul twin-turbo va fi combinat de data aceasta cu trei motoare electrice. Adăugați aici și cutia de viteze cu dublu ambreiaj cu opt trepte care a debutat recent pe Lamborghini Revuelto, optimizată pentru noul model cu o putere maximă de peste 900 CP.

Noul motor este opera proiectanților de la Sant’Agata Bolognese și cu scopul declarat să ofere performanțe și emoții de condus care să le depășească pe cele ale gamei actuale Huracán. Practic, V8-ul twin-turbo ar trebui să combine calitățile dinamice care l-au făcut celebrul pe antecesorul său V10, cu puterea mare și cuplul specific al unui motor turbo de nouă generație.

Puterea ca scop

V8 twin-turbo are o cilindree de 4,0 litri (3996 cmc) și o putere specifică excepțională de 200 CP/litru. Puterea maximă furnizată va fi de 800 CP între 9.000 și 9.750 rpm, atingând o turație maximă a motorului de 10.000 rpm. Este în fapt o valoare rezervată în mod normal motoarelor de curse făcând noul V8 unic în peisajul mașinilor super sport de drum. De asemenea, unică este livrarea maximă a valorii cuplului de 730 Nm, între 4.000 și 7.000 rpm, cu o progresie similară cu cea a unui motor de curse datorită integrării perfecte a unității electrice cu motorul cu ardere internă. Gândiți-vă că V8-ul lui Lamborghini Urus SE dezvoltă „doar” 620 CP la 6000 rpm și un moment motor maxim de 800 Nm între 2250 și 4500, turația maximă fiind limitată la 6800 rpm.

Sistemul electric din spate este conceput și dezvoltat pentru noul V8, poziționat între motorul cu combustie și cutia de viteze cu dublu ambreiaj, și include invertorul precum și unitatea electrică axială. Este capabil să genereze valori mari de cuplu și putere, cu un maxim de 300 Nm și 110 kW la 3.500 rpm, păstrând totuși dimensiunile compacte și greutatea redusă.

Un alt element esențial al procesului de proiectare a fost definirea sunetului noii motorizări oferindu-i un caracter unic și distinctiv care îi permite șoferului o experiență de condus de neegalat. Caracteristicile noului V8 se intensifică într-un crescendo care la turații mari atinge apogeul volumului sonor și a conținutului de frecvențe, iar acest lucru, în armonie cu vibrațiile transmise șasiului de arborele cotit cu plan plat, creează o experiență senzorială învăluitoare.

Vă recomandăm și:

Lamborghini Urus SE – Taurul hibrid

Lamborghini Huracán STJ – Ultimii 10 descendenți

Lamborghini Urus Performante pentru poliția din Dubai

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× sase = 24