Noul Lexus RZ 550e F Sport: schimbări de viteză virtuale

0
4250

Lexus transformă RZ-ul într‑un crossover electric dinamic: versiunea 550e F Sport de 408 CP introduce transmisie virtuală şi direcție steer‑by‑wire, iar întreaga gamă beneficiază de baterie de 77 kWh, încărcare rapidă şi autonomie extinsă.

Lexus a prezentat actualizarea pentru RZ la Salonul Auto de la Bruxelles, Belgia, iar debutul comercial în Europa este programat pentru ultima parte a acestui an, cu livrări din iarnă sau primăvara viitoare. Modelul Lexus RZ primește astfel o transformare tehnologică și stilistică menită să îl plaseze în topul segmentului SUV-urilor electrice premium.

F Sport redefinește vârful de gamă

Noua versiune de vârf Lexus RZ 550e F Sport este dotată cu un sistem cu două motoare electrice, tracțiune integrală (AWD) și oferă o putere maximă de 408 CP (300 kW). Această variantă accelerează de la zero la 100 km/h în 4,4 secunde și atinge viteza maximă de 180 km/h (limitată). Suspensia sa a fost recalibrată și are acum arcuri și amortizoare ameliorate, pentru a face față puterii sporite.

Transmisie virtuală Interactive Manual Drive

Pentru prima dată, sistemul Interactive Manual Drive oferă experiența unui autovehicul cu transmisie manuală: padelele de la volan permit șoferului „schimbarea” între opt trepte virtuale, în timp ce sunetul sintetizat, indicatorul de modificare a raportului de viteză în instrumentarul digital şi limitatorul de turație simulează fidel răspunsul unei maşini cu motor termic.

Direcție steer‑by‑wire și volan tip yoke

Noul RZ este primul model Lexus echipat cu direcție steer‑by‑wire fără coloană mecanică. Permite utilizarea unui volan dreptunghiular (tip yoke), oferind manevrabilitate precisă printr-o cursă de aproximativ 200o de la stânga la dreapta. Sistemul adaptează raportul de direcție în funcție de viteză și transmite feedback subtil fără vibrații neplăcute.

Aerodinamică sportivă și design exterior dedicat

Aspectul exterior al versiunii F Sport este marcat de elemente agresive: spoilere frontal și spate, prize de aer laterale, difuzor și jante aero de 20 inci cu capace din rășină, ce optimizează fluxul aerodinamic și reduc greutatea. Culoarea exclusivă Neutrino Grey contrastează cu capota, acoperișul și detaliile negre F Sport.

Interior sport și ambient premium

În habitaclu, tapiseria combină negru și gri închis cu cusături albastre, iar scaunele F Sport oferă suport lateral sporit datorită unei tehnici de spumare integrată. Volanul poartă emblema F Sport, pedalele sunt din aluminiu, iar iluminarea ambientală dinamică, panoul decor cu micro-model și plafonul panoramic cu reglaj variabil conferă un plus de rafinament.

Sistemul DIRECT4 AWD, revizuit şi performanţe dinamice

Distribuția cuplului prin sistemul de tracțiune integrală DIRECT4 a fost recalibrată: la intrarea în viraj, acesta alocă mai multă putere pe puntea față, iar la accelerare şi relansare se reduce tangajul. Suspensia a fost ajustată în parametri sportivi, iar structura caroseriei, întărită, pentru comportament mai agil și confort sporit.

Baterie de 77 kWh și autonomie mai mare

Toate versiunile includ noul pachet de baterii de 77 kWh, care, împreună cu celulele optimizate și sistemul eAxle actualizat, cresc autonomia cu până la 100 km. Așa se face că aceasta ajunge la circa 575 km (WLTP), în cazul versiunii de bază RZ 350e, și la 450 km, pentru vârful de gamă 550e F Sport. Încărcarea AC a fost îmbunătățită, prin introducerea unui sistem onboard de 22 kW, iar funcția de pre‑încălzire a bateriei optimizează performanța în condiții de temperaturi de iarnă, reducând timpul de încărcare cu circa 30 de minute pentru o sesiune 10–80 % pe AC sau DC.

Capacitate de tractare mai mare și izolare fonică superioară

Sistemul AWD permite acum o capacitate de tractare de până la 1.500 kg. De asemenea, nivelul de zgomot din cabină a fost redus prin materiale fonoabsorbante adăugate sub scaune, în compartimentul de bagaje și panourile portierelor, alături de adezivi cu efect de amortizare a vibrațiilor.

Calendar lansare

Prezentarea mondială a noului Lexus RZ a avut loc în Belgia, iar lansarea comercială în Europa este programată pentru ultima parte a acestui an, cu livrări efective începând din iarnă/primăvară 2025-2026. Prețurile pentru România vor fi comunicate înainte de debutul vânzărilor locale.

 Vă recomandăm și:

Moș Crăciun și sania Lexus

Lexus și World Surf League

TEST: BMW i7 M70 xDrive – Supremaţie absolută!

Atenție de unde achiziționați certificatul RAR Auto-Pass!

Mitsubishi Grandis: model nou în gama constructorului nipon

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

10 − two =