A treia generație Mercedes-Benz CLA Shooting Brake aduce, pentru prima dată, propulsia electrică pe acest model, dar și pe caroseria tip break a mărcii germane. Mai lung la exterior, dar mai modest la capacitatea de încărcare a portbagajului, noul CLA Shooting Brake promite performanță și rafinament high-tech.
Un design fluid, cu ADN de coupe

Mercedes-Benz continuă rețeta break-ului cu stil, lansată în 2015, odată cu lansarea acestei a treia generații CLA Shooting Brake. Noul model păstrează linia elegantă și proporțiile dinamice ale versiunii coupe cu patru uși. Până la montantul B, designul este identic cu al coupe-ului CLA, după care caroseria se prelungește lin, cu un hayon ce coboară grațios. Detaliile estetice sunt impresionante: logo-ul Mercedes apare în faruri, stopuri, pe hayon și este multiplicat de 142 de LED-uri, în formă de stea, în grilă.
Dimensiuni mai mari

Noua generație a crescut discret în dimensiuni față de precedentul Shooting Brake: 4,72 m lungime (+3,5 cm), 1,86 m lățime (+3,0 cm) și 1,47 m înălțime (+3,0 cm). Ampatamentul a fost extins la 2,79 m (+6,0 cm), oferind mai mult loc pentru pasagerii din spate. Cu toate acestea, accesul rămâne dificil, din cauza plafonului coborât, iar poziția în scaun este ridicată, genunchii fiind ținuți sus, un inconvenient la drum lung.
Acoperiș panoramic „inteligent”

În echiparea standard, CLA Shooting Brake 3 vine cu un plafon panoramic generos. În premieră, acesta poate fi opacizat pe segmente, prin tehnologia SkyControl, care reduce trecerea luminii solare, implicit căldura din habitaclu. Particularitatea acestui sistem este decorul cu stele colorate, ale căror nuanțe pot fi personalizate.
Portbagaj mai mic și fără podea plană

Deși dimensiunile exterioare au crescut, spațiul de încărcare a scăzut. Cu bancheta în poziție normală, volumul portbagajului este de 455 l, cu 30 l mai puțin decât la generația anterioară. Cu scaunele rabatate, capacitatea totală ajunge la 1.290 l, pierzând 60 l. Podeaua nu este plană și aliniată cu pragul de încărcare, ceea ce limitează utilitatea la transportul obiectelor voluminoase.
Versiune electrică cu compromisuri de spațiu

Pentru prima dată, Mercedes introduce o variantă electrică a CLA Shooting Brake, bazată pe noua platformă MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture). Bateria voluminoasă, integrată în podea, afectează spațiul interior, dar este compensată de existența unui portbagaj frontal de 101 l, ideal pentru depozitarea cablurilor de încărcare.
Interior high-tech cu MBUX Superscreen

La interior, noul model impresionează printr-un nou bord digital. CLA Shooting Brake adoptă MBUX Superscreen, un ansamblu cu trei ecrane digitale, care se întind pe toată lățimea planșei de bord, disponibil ca opțiune, pentru 950 de euro (în Germania). Aeratoarele tip turbină au rămas la extremități, iar consola centrală înaltă separă scaunele din față, conferind un aer sportiv. Totuși, cei care au testat deja mașina spun că materialele din zona inferioară lasă de dorit pentru un brand premium.
Autonomie electrică de top în segment

Versiunea electrică CLA Shooting Brake se laudă cu o autonomie WLTP de până la 761 km. Platforma MMA include o arhitectură electrică de 800 V și permite încărcare ultra-rapidă de până la 320 kW DC. Bateria NMC are o capacitate utilă de 85 kWh, cu încărcare alternativă de 11 kW AC.
Două versiuni electrice: EQ250+ și EQ350 4Matic

Modelul electric este disponibil în două variante. EQ250+ (tracțiune spate) are un singur motor electric, de 272 CP, și consumă între 12,7 și 15,2 kWh/100 km. EQ350 4Matic (tracțiune integrală) dispune de două electromotoare, cu o putere totală de 354 CP și un consum de 13,2–15,7 kWh/100 km. Autonomia acestei versiuni scade ușor, la 730 km, dar rămâne competitivă.
Cutie de viteze în două trepte: eficiență la drum întins

Pentru a optimiza consumul la viteze mari, CLA Shooting Brake electric este echipat cu o transmisie cu două trepte, activă peste 110 km/h. Această soluție tehnică, rară în segment, mai era până acum regăsită doar pe modelele Porsche Taycan și Audi e-tron GT.
Gama completată de motorizări hibride 48V

Pe lângă propulsia electrică, Mercedes va oferi și versiuni cu motorizare termică. Mercedes-Benz CLA Shooting Brake va fi disponibil cu un motor pe benzină de 1.5 litri, însoțit de un sistem mild-hybrid la 48 V, cu trei trepte de putere: 136, 163 și 190 CP. Aceste versiuni vor atrage publicul prin prețurile mai accesibile.
Livrări în 2026, prețuri încă necomunicate

Mercedes-Benz nu a publicat, încă, prețurile pentru noul CLA Shooting Brake electric. Cu toate acestea, se estimează că acestea vor depăși prețul berlinei, situat între 53.450 și 67.950 euro, cu aproximativ 1.500 euro. Modelul va putea fi comandat de la sfârșitul acestui an, livrările urmând să înceapă în primăvara lui 2026.
Vă recomandăm și:
Volkswagen ID.7 Tourer: primul break electric din gama germanilor



