Oare va trebui oare să redenumim curând marca Smart în „Max”? Noul SUV electric Smart #5 își propune să concureze direct cu Tesla Model Y și depășește dimensiunile primei generații BMW X5!
Dacă, până acum, Smart a însemnat mereu micul ForTwo, conceput pentru a fi parcat perpendicular pe trotuar, veți fi surprinși să descoperiți gama modernă a mărcii, care a trecut sub controlul companiei chineze Geely în 2018. După modelele #1 și #3, deja destul de impunătoare, SUV-ul Smart #5, care se dezvăluie oficial acum, poziționează marca într-un segment unde vehiculele sunt atât de mari încât parcarea într-un garaj subteran obișnuit devine o provocare.
Smart #5 impresionează și prin habitaclu
Noul SUV electric are lungimea de 4,70 metri. Este cu doar cinci centimetri mai scurt decât un Tesla Model Y, dar, surprinzător, este mai mare decât primul BMW X5 (4,67 metri), lansat în 1999! În primele imagini oficiale ale lui Smart #5, observăm și un bord dotat cu ecrane uriașe, inclusiv două panouri de câte 13 inci, pe lângă instrumentarul de bord digital și componentele iluminate, precum gurile de ventilație și difuzoarele. Da, există și un sistem de iluminare ambientală destul de vizibil în acest salon mobil neobișnuit.
Baterii impresionante
În ceea ce privește acumulatorii, Smart #5 își depășește cu mult concurenții, Tesla Model Y, Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6, având un pachet de 100 kWh, similar cu cele de pe SUV-urile electrice de lux de la Lotus sau Mercedes. Posibil ca autonomia maximă să depășească 600 de kilometri, deși cifra exactă pentru omologarea europeană WLTP nu este cunoscută, încă. Datorită unei arhitecturi pe 800 volți, promite o încărcare de la 10% la 80% în doar 15 minute. Însă, va cântări până la 2.450 kg în versiunea de top, cu două motoare electrice și tracțiune integrală, care va dezvolta 638 de cai-putere.
Așteptat anul viitor pe continentul european, acest Smart #5 va trebui să propună prețuri agresive, dacă dorește să atragă atenția în fața celor mai bune modele de familie de pe piață. Având în vedere că Smart #3, nominalizat în competiția Mașina Anului 2024, pornește de la peste 37.000 de euro, noul SUV va depăși, probabil, pragul de 40.000 € ca preț de bază.
Vă recomandăm și:
Mașini electrice vs. mașini cu motoare termice. Cât de mare este diferența de preț