Numărul 1

0
55

Conceptul car-ul Citroen Numero 9 a fost prezentat la Beijing Motor Show 2012, scopul său fiind precis: deschiderea porților Chinei pentru gama DS, ce va fi lansată pe această piață până la sfârșitul anului. La doar doi ani de la apari’ia sa, această linie auto premium, formată din DS3, DS4 și DS5, a contabilizat, deja, peste 200.000 de exemplare vândute la nivel global.

Cu Numero 9, Citroen dă o nouă interpretare designului tip shooting-brake, liniile fluide, elegante, chiar sofisticate ale mașinii cucerind de la prima privire. E adevărat, proporțiile sunt cele care fac acest concept car atât de atrăgător: lungime de 4,93 m, lățime de 1,94 m, ampatament de 3 m, dar doar 1,27 m înălțime! Iar finisarea este impecabilă, mașina părând turnată într-o singură bucată, îmbinările elementelor de caroserie fiind aproape invizibile. La impresia artistică, dar și la capitolul „plăcere a călătoriei”, punctează din plin și acoperișul cu trei mari segmente vitrate.

La Citroen Numero 9, accentul este pus pe partea frontală, cu grila radiatorului și blocurile optice pregnant conturate de finisajele cromate. Farurile sunt dotate cu tehnologie LED și au luminile de zi poziționate la extremitățile exterioare. Condensând formele distinctive ale limbajului de design DS, conceptul prezintă un acoperiș ce pare că plutește, coborând ușor spre zona posterioară, unde, împreună cu geamurile laterale, face corp comun cu luneta. Lame cromate demarchează precis acoperișul de geamurile laterale și conturează pragurile, iar eleronul din fibră de carbon semnalează că avem de-a face cu o mașină cu reale calități sportive. Cât despre impactul estetic al jantelor „elice de turbină”, de 21 de inci, ce să mai spunem?

Conceptul nu impresionează numai vizual, ci și din punct de vedere tehnic. „Créative Technologie” utilizată de Numero 9 combină confortul cu siguranța și respectul pentru mediu, oferind senzații plăcute pe timpul călătoriei, atât pentru șofer, cât și pentru pasageri. Eficiența aerodinamică a mașinii este una „de manual” (SCx=0,61 m2) și este dublată de tehnologia plug-in full-hybrid ascunsă sub capotă. De asemenea, fiind vorba despre un Citroen de clasă premium, suspensia hidropneumatică activă este dotare standard.

Trenul de rulare combină un propulsor pe benzină cu un motor electric, alimentat de o baterie de acumulatori Li-Ion. Electromotorul dezvoltă 70 CP, un cuplu maxim de 200 Nm și propulsează numai roțile spate. De acționarea axului față se ocupă motorul convențional 1.6 THP de 225 CP și 275 Nm. Atunci când șoferul vrea totul de la mașină și calcă accelerația până la podea, totalul de 295 CP asigură un sprint 0-100 km/h în 5,4 secunde și o viteză maximă de 244 km/h. În regim normal de condus, Citroen Numero 9 se mulțumește să consume, în medie, 1,7 l/100 km și emite doar 39 g/km de CO2.

Motorul electric poate asigura singur deplasarea pe o distanță de până la 50 km, în modul ZEV (Zero Emission Vehicle). Dacă acest mod nu este selectat, la viteză constantă, mașina va fi propulsată de motorul termic, deci va avea doar tracțiune față. În cazul unor accelerări-decelerări alternante sau pe carosabil alunecos, vor funcționa ambele motoare și tracțiunea va fi pe toate roțile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


cinci − 1 =