Nyobolt EV – Încărcare rapidă

0
2455

Problema încărcării lente a bateriilor auto a fost rezolvată de cei de la Nyobolt, care și-au aplicat propria tehnologie pe un EV dezvoltat împreună cu Callum.

Nyobolt EV este un prototip perfect funcțional care va demonstra că performanțele propriei baterii sunt perfect reale. Adică va permite permite producătorilor de mașini să se convingă că inconveniența timpului de încărcare este de domeniul trecutului.

Pe de altă parte este vorba despre designul inovator al celulelor cu impedanță scăzută, electronica de putere integrată și controalele software folosite crearea propriilor baterii și sisteme de încărcare dense de putere. Acestea pot susține electrificarea aplicațiilor industriale și auto cu timp de funcționare ridicat, cum ar fi camioanele grele de teren, vehiculele electrice, robotica și dispozitivele de consum care necesită putere mare și cicluri de reîncărcare rapidă.

În testele făcute de Nyobolt EV în luna iunie s-au folosit încărcătoare rapide puternice de 350 kW (800 V) DC, care au confirmat deja că bateria utilizată de 50 Ah și 35 kWh poate fi încărcată de la 10% la 80% în… patru minute și 37 de secunde! Adică înseamnă jumătate din timpul de încărcare necesar celor mai multe dintre vehiculele cu cea mai rapidă încărcare de la ora actuală. În plus, deoarece primele patru minute sunt la un curent constant de 500 A, acest lucru oferă o autonomie de peste 190 km. Iar cu o încărcare completă de 100% prototipul se poate deplasa 250 km în ciclu WLTP.

Degradare diminuată

Tehnologia Nyobolt rezolvă, de asemenea, nivelurile de degradare care vin de obicei cu supraîncărcarea bateriilor litiu-ion. Celulele de 24,5 Ah ale Nyobolt au finalizat cu succes peste 4.000 de cicluri complete de încărcare rapidă DoD (adâncimea de descărcare), echivalent a peste 965000 de km, dacă sunt utilizate în pachetul Nyobolt EV, păstrând în același timp peste 80% din capacitatea bateriei. Înseamnă mai mult decât garanțiile bateriilor mari de pe EV din prezent.

Interesant este că testele independente OEM au confirmat că rezistența internă unei celule crește cu doar 50% după 4.400 de cicluri de încărcare de cinci minute. Aceasta este mai mică decât valorile de sfârșit de viață acceptate de industrie pentru celulele EV, care sunt de obicei de două ori mai mari.

EV mai ușoare?!

Producătorul afirmă că pachetul de baterii de 35 kWh din prototipul Nyobolt EV nu doar că adaugă kilometri mai rapid, dar dimensiunea compactă a pachetului de baterii aduce beneficii producătorilor de mașini și șoferilor. Adică EV devin mai eficiente din punct de vedere energetic, mai ieftine de cumpărat și de rulat și, în mod esențial, utilizează mai puține resurse pentru fabricare. Nu este întâmplător faptul că Nyobolt EV este o mașină sport care cântărește doar 1.250 kg, fapt ce ar permite industriei auto să proiecteze mașini sport mai ușoare și mai bune.

„Putem permite OEM-urilor să redevină entuziasm în segment, care este literalmente împovărat de tehnologia moștenită a bateriilor în prezent”, spune Shane Davies, directorul Nyobolt al sistemelor de baterii pentru vehicule.

„Nyobolt EV demonstrează plusurile de eficiență câștigate de tehnologia noastră de încărcare rapidă și durata mai lungă a bateriei, astfel încât capacitatea să fie dimensionată corect, oferind în același timp performanța necesară”, adaugă Davies. „Nyobolt înlătură obstacolul de încărcare lentă și incomodă, făcând electrificarea atractivă și accesibilă celor care nu dispun de timpi lungi de încărcare sau de spațiu pentru un încărcător acasă.”

Vă recomandăm și:

Callum Skye – Offroader electric

29% dintre proprietarii de „electrice” ar reveni la cele „termice”

BMW M4 GT3 Evo: versiune de competiție cu 590 CP

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


7 × = treizeci cinci