Opera Carmen în variantă franceză

0
62

Constructorul spaniol Hispano Suiza a lansat o variantă a modelului Carmen, căruia i-a adăugat denumirea Boulogne, devenind astfel o evoluție „mai” sportivă a hipercarului electric. Adică a căpătat 95 CP în plus, ajungând acum la 1114 CP, dezvoltă o viteză maximă limitată la 290 km/h și atinge 100 hm/h în 2,6 secunde. Vor fi construite doar 19 unități ale modelului Carmen, proiectat, dezvoltat și fabricat în Barcelona, dintre care cinci vor fi Carmen Boulogne.

Versiunea sportivă cântărește 1.630 kg, cu 60 kg mai puțin decât Carmen. „Pierderea” în greutate a fost realizată prin optimizarea elementelor structurale, cum ar fi suspensia, cadrul din fibră de carbon și plafonul din fibră de carbon.
Hipercarul este animat de patru motoare sincrone cu magnet permanent, câte două pe fiecare roată din spate, care dezvoltă un moment maxim al cuplului de 1600 Nm și o accelerație liniară până la 6500 rpm. Tot efortul dinamic este susținut de o baterie litiu-ion polimer cu o capacitate de 80 kWh, care îi permite o autonomie de până la 400 km. Bateriile sunt proiectate și produse intern, incluzând aici și un sistem complet de control al temperaturii pentru asigurarea funcționării optime a celulelor componente. Au capacitate de încărcare rapidă necesitând doar 30 de minute ca să ajungă la 80% cu ajutorul unui încărcător rapid CCS2. De asemenea, au și opțiuni de încărcare pentru conectoare CHAdeMO și GB/T.

Caroseria este realizată din fibră de carbon și păstrează eleganța atemporală a acestui model. Deține aceleași faruri semicirculare și „încruntarea” agresivă de la Carmen, cu diferența că impunătoare grilă are culoarea arămie, iar roțile din spate sunt descoperite.

Carmen Boulogne este un model complet personalizabil datorită departamentului „Unique Tailormade” al mărcii. Pentru interior său elegant se poate alege între piele naturală sau Alcantara neagră pentru planșa de bord, scaune și panourile ușilor.
De altfel, denumirea Boulogne datează din 1921, când Hispano Suiza a realizat o versiune de curse a lui H6 Coupé cu care a participat în Cupa George Boillot, o cursă de anduranță cu o durată de peste 3,5 ore în jurul orașului cu același nume din nordul Franței. În această competiție Hispano Suiza a obținut trei victorii consecutive în 1921 cu André Dubonnet, în 1922 cu Paul Bablot și un an mai târziu, în 1923, cu Léonce Garnier la volanul unei puternice Hispano Suiza H6.

Prețul pentru unul dintre cele cinci Hispano Suiza Carmen Boulogne începe de la 1,65 milioane de euro (plus taxe locale), iar procesul de fabricație, realizat manual, necesită aproximativ douăsprezece luni de muncă de înaltă precizie.

Articolul precedentRenault Arkana: Modern și în trend
Articolul următorMoș Crăciun și sania Lexus
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


4 × = saisprezece