Pagani redefinește standardele hipermașinilor cu Huayra Codalunga Speedster – o ediție extrem de limitată, care îmbină performanța tehnică cu estetica de atelier de artă. O capodoperă fără compromisuri, construită pentru puriști și colecționari.
Inspirată din trecut, creată pentru viitor

Pagani Huayra Codalunga Speedster este rezultatul unei viziuni semnate chiar de către fondatorul firmei italiene, argentinianul Horacio Pagani, care a dorit să aducă un omagiu mașinilor de curse cu „coadă” lungă (codalunga). Designul decapotabilei este dominat de linii curate, armonie vizuală și suprafețe fluide, totul optimizat aerodinamic.
Un profil mai pur, cu un aer clasic

Versiunea Speedster renunță la portierele aripi de pescăruș ale versiunii coupe în favoarea unora convenționale, dar mai rafinate și în acord cu estetica clasică. Capota față integrează subtil farurile și un splitter calibrat cu precizie. Silueta panoramică, de la parbriz la capota detașabilă, trasează o curbă fluidă ce unește fața cu spatele mașinii.
Coada lungă, semnătura performanței Pagani

Spatele mașinii păstrează cele șase evacuări distincte ale sistemului de eșapament, devenite emblematice încă de la primul model al Pagani Automobili, Zonda. Acestea sunt realizate din titan și acoperite ceramic, pentru un mix între stil și funcționalitate. Formele optimizate CFD, prizele de aer NACA ascunse și difuzorul cu rezistență scăzută contribuie la eficiența aerodinamică.
Fiecare Speedster, personalizat în colaborare cu clientul

Toate exemplarele Pagani Huayra Codalunga Speedster vor fi create în colaborare directă cu clienții, pentru o personalizare completă. Această abordare reflectă filosofia Pagani de a crea nu doar mașini, ci piese de colecție cu suflet, dezvoltate de divizia Grandi Complicazioni.
Interiorul, un omagiu artizanal pentru motorsport

Interiorul impresionează prin utilizarea pieii cusute manual, a aluminiului frezat și a accentelor din mahon lustruit, ce evocă epoca de aur a curselor. Volanul și schimbătorul de viteze combină fibra de carbon, lemnul și aluminiul, pentru o senzație autentică de mașină de epocă.
Detalii cusute manual în peste 450.000 de puncte

Elementul central al habitaclului este tapiseria cu broderii exclusive, inspirată de forma celor patru evacuări Pagani. Acest model textil ornamental este prezent pe scaune, panouri și consola centrală, cu peste 450.000 de cusături realizate manual – o demonstrație de măiestrie unică în industrie.
V12 biturbo AMG: putere pură în două versiuni de transmisie

Sub capotă, Speedster-ul găzduiește un motor pe benzină V12 twin-turbo de 6,0 litri, dezvoltat special de AMG. Cu 864 CP și 1.100 Nm cuplu maxim, accelerația 0-100 km/h este de 2,8 secunde cu transmisia semi-automată sau 3,1 secunde, în varianta complet manuală. Viteza maximă atinge 350 km/h.
Structură ușoară, suspensie activă și frâne performante

Caroseria este construită dintr-un compozit avansat de fibră de carbon și carbo-titan montat pe un șasiu monococă rigid și ușor. Suspensia utilizează brațe duble din aluminiu cu amortizoare active și arcuri variabile. Sistemul de frânare include discuri de 410 mm, cu etriere cu 6 pistonașe, pe față și 390 mm cu 4 pistonașe, pe spate.
Greutate redusă, aderență maximă și sunet memorabil

Cu o greutate de doar 1.260 kg, mai mică decât a unui Ferrari 488 Pista, Codalunga Speedster oferă o manevrabilitate de excepție. Roțile de 20 de inci pe față și 21 pe spate sunt echipate cu anvelope Pirelli Trofeo R, iar sunetul V12-ului, eliberat fără plafon, evocă legende precum Porsche 917 sau Ferrari P3.
O viitoare legendă cu preț de capodoperă

Vor fi construite doar 10 unități Pagani Huayra Codalunga Speedster, număr aproape dublu față de versiunea coupe. Fiecare model va fi realizat manual în atelierele Grandi Complicazioni, la un preț de bază estimat la aproape șapte milioane de euro. O valoare simbolică pentru o mașină care nu poate fi evaluată în bani, ci în emoție, artă și inginerie pură.
Vă recomandăm și:



