124 de milioane de euro se pierd în fiecare zi din cauza opririi producției în industria auto din România, conform estimărilor lui Adrian Sandu, secretar general al Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Uzina Dacia și-a trimis angajații în șomaj tehnic începând cu 18 martie și nu preconizează reluarea activității mai devreme de 5 aprilie. În acest interval veniturile salariaților vor scădea cu 25%.
Și angajații companiei Ford au intrat în șomaj tehnic începând cu 19 martie. Decizia va fi reevaluată în următoarele săptămâni, în funcție de evoluția pandemiei, de restricțiile impuse la nivel național dar și de relațiile cu furnizorii. Ford Craiova a decis ca în perioada șomajului tehnic angajații să primească 78% din salariu. Și activitatea la fabrica Pirelli din Slatina a fost oprită și nu a fost reluată la 1 aprilie, cum s-a anunțat inițial.
Oprirea activității în companiile foarte mari din industria auto din România va avea efecte și asupra furnizorilor, care probabil vor fi nevoiți să își întrerupă activitatea. Efectul de domino va fi resimțit de un număr mare de angajați, ținând cont că multe din aceste firme vor trimite în șomaj tehnic mii de persoane.
Conform declarațiilor ministrului de finanțe, se ia în calcul situația ca cel puțin 500.000 de oameni să fie trimiși în șomaj tehnic, în perioada imediat următoare.
Foto: Dacia, Ford