Salonul auto de la Paris 2016 încearcă să-și mențină strălucirea deși mai mulți producători nu s-au prezentat în acest an.
Ford, Mazda, Volvo, Rolls Royce și Aston Martin nu au venit la salonul care în anul 2014 a avut 1.250.000 de vizitatori. Producătorii absenți au oferit diferite motive. Unii au dat vina pe calendar, alții au spus că nu au avut timp de pregătire. Jurnaliștii de specialitate scriu și despre un alt adevăr dureros. Ei spun că producătorii absenți preferă să se concentreze pe evenimentele din China și SUA, două piețe care însumează aproape 40 de milioane de unități. Francezii au încercat să nu pună la suflet aceste probleme și s-au lăsat cuceriți de ofertele producătorilor din țara natală. Peugeot aruncă în arenă doi lei: 3008 și 5008.
Peugeot 3008 s-a aflat, până acum, la granița dintre SUV și monovolum. Acum s-a transformat într-un SUV veritabil. Modelul vine la Paris 2016 cu o mulțime de noutăți, dar ce îl face cu adevărat special este sistemul i-Cockpit Amplify. Acesta poate schimba intensitatea luminii ambientale și culorile ecranelor, poate seta sunetul în funcție în muzică și poate parfuma interiorul Peugeot 3008. Este disponibil de la 25.900 de euro.
Francezii au schimbat și Peugeot 5008. Acum vorbim despre un SUV spectaculos cu șapte locuri. Ca și 3008 este construit pe platforma modulară EMP2 a grupului PSA. Mașina va fi disponibilă de la 27.000 de euro.
Volkswagen a încercat să dea uitării scandalul Dieselgate și-a prezentat la Paris 2016 mult așteptatul I.D Concept. Automobilul are o autonomie electrică între 400 și 600 de kilometri și este programat să intre în producție în anul 2020. Conceptul anunță o versiune autonomă, iar volanul se pliază când mașina nu este condusă de șofer. Cei care au creat acest model au spus că va fi „la fel de revoluționat ca Beetle, în timpul său” și au precizat că prețul va fi puțin mai mare decât al unui Golf normal. Așa să fie? Până atunci notăm replica unui editorialist francez: „Să ținem degetele încrucișate”. 🙂
Și BMW și-a prezentat BMW X2 Concept. Va fi al șaselea SUV al mărcii bavareze. În acest moment, pe piață, nu există niciun rival pentru X2.
Audi Q5 a fost așteptat cu mare interes. Acesta împarte platforma de MLB cu noua generație Audi A4 și cu Q7. Producătorul german propune, pentru acest model, mai multe sisteme de siguranță: frânare autonomă, monitorizarea distanței față de mașina din față, asistență parcare, cititor de indicatoare… Cel mai pretențios pachet preia controlul frânei în zonele aglomerate.
La Paris 2016 a apărut și noul Land Rover Discovery. Jurnaliștii francezi au primit cu răceală SUV-ul cu șapte locuri produs de britanici. Unii au scris că este „mai puțin rustic și ceva mai puțin pătrat decât predecesorul său”. SUV-ul a ajuns la a cincea generație și promite tehnologii inovatoare. Un exemplu? Ajutat de un smartphone, șoferul va putea să plieze scaunele și să verifice dacă a închis mașina sau dacă a lăsat geamul deschis.