Peugeot a anunțat lansarea unei noi versiuni electrice, cu tracțiune integrală și 325 CP, pentru modelele e-3008 și e-5008. De asemenea, constructorul francez a confirmat introducerea unei variante cu cinci locuri pentru modelul 5008, extinzând astfel opțiunile disponibile pentru clienți.
Versiuni electrice mai puternice
Modelele e-3008 și e-5008 sunt deja disponibile cu motorizări electrice de 210 și 230 CP, însă Peugeot pregătește o variantă mai performantă, cu tracțiune integrală și o putere combinată de 325 CP. Aceasta va folosi motorul de 210 CP pe puntea față, la care se adaugă un motor electric suplimentar, de 112 CP, pe puntea spate. Sistemul va fi alimentat de o baterie de 73 kWh, mai compactă decât cea de 97 kWh disponibilă pe versiunile cu autonomie extinsă.
Deocamdată, Peugeot nu a oferit detalii despre consumul de energie sau autonomia acestei versiuni, iar prețurile vor fi anunțate în apropierea lansării comerciale, programată pentru a doua jumătate a anului 2025.
Mai mult spațiu de depozitare pentru Peugeot 5008
De la lansarea sa în septembrie 2024, Peugeot 5008 a fost disponibil exclusiv în configurație cu șapte scaune, inclusiv în varianta electrică. Această decizie a avut ca scop atragerea familiilor care caută un SUV spațios, într-un context în care monovolumele au devenit din ce în ce mai rare pe piață.
Totuși, Peugeot a ascultat și cerințele clienților care își doresc mai mult spațiu de depozitare, fără a avea nevoie de o un al treilea rând de scaune. Astfel, modelul Peugeot 5008 va fi disponibil și într-o versiune cu cinci locuri, care oferă un portbagaj mai generos. Volumul de încărcare crește de la 916 la 994 litri în configurația cu cinci locuri. Atunci când sunt rabatate scaunele din spate, spațiul de depozitare ajunge la 2.310 litri, depășind principalii rivali din segment.
Poate și un preț mai accesibil
Pe lângă avantajul unui portbagaj mai mare, această versiune a lui Peugeot 5008 ar putea deveni și un model de intrare în gamă mai accesibil. Deși prețurile nu au fost încă anunțate, se estimează că eliminarea celui de-al treilea rând de scaune ar putea reduce costul de achiziție cu aproximativ 1.000 de euro. Aceasta ar putea permite modelului Peugeot 5008 să coboare sub pragul psihologic de 40.000 de euro, făcându-l mai atractiv pentru un public mai larg.
Cu toate acestea, Peugeot ar putea opta pentru o strategie similară cu cea adoptată de Renault, pentru modelul Espace, sau de Volkswagen, pentru Tayron, menținând același preț pentru ambele versiuni. Răspunsul final va fi oferit odată cu deschiderea comenzilor, în următoarele săptămâni.
Vă recomandăm și: