Peugeot 508 PSE a trecut printr-un facelift discret, cea mai importantă îmbunătățire a modelului premium francez fiind majorarea autonomiei de rulare electrică.
Lansată în 2021, această versiune este mai recentă decât modelul de bază. Cu toate acestea, cele două variante de caroserie, sedan și break, au beneficiat, la început de an 2023, de „restyling”-ul aplicat întregii game Peugeot 508. Disponibil ca break, precum și sedan plug-in hybrid (hibrid încărcabil), modelul cu caracteristici sportive a câștigat și câțiva kilometri de autonomie când rulează doar cu motorul electric.
Peugeot surprinde
La ceva timp după ce cele două versiuni 508 PSE au fost retrase, discret, din catalog și se credea că s-a renunțat la ele, Peugeot și-a reconsiderat poziția și acestea au reapărut la vânzare, după facelift. Peugeot 508 PSE (Peugeot Sport Engineered) a primit, în urma restilizării, o nouă parte frontală, marcată de o semnătură luminoasă, cu trei linii verticale de leduri, în loc de una înainte de facelift, și efect 3D. Aceste noi lumini de zi sunt integrate în farurile Matrix LED. Fața este caracterizată și de noua emblemă a producătorului, care este inclusă în grilă. S-a renunțat, de asemenea, la contururile verzi din spoiler, și acesta redesenat, care erau unul dintre principalele sale semne distinctive. Inscripția 508 a dispărut de pe capotă. În spatele lui Peugeot 508 PSE se află noile blocuri de lumini LED, și acestea cu același tip de semnătură sub forma a trei linii. La fel, emblema mărcii dispare și face loc inscripției Peugeot într-o nuanță gri bazalt. Aceasta se extinde pe o bandă neagră centrală, care ocupă toată lățimea mașinii.
Apare și numărul 508, însoțit de cele trei linii oblice verzui, care semnalează că este vorba despre un Peugeot hibrid. Două ieșiri de evacuare sunt integrate într-un difuzor dotat cu clapete aerodinamice asemănătoare flapsurilor avioanelor și care au un rol esențial în ameliorarea aerodinamicii mașinii.
Habitaclu ușor de recunoscut
În interiorul acestei noi ediții PSE, schimbările sunt puține: există un ecran tactil central actualizat, de 10 inci și înaltă definiție, pentru centrul de infotainment, plus un nou selector al cutiei de viteze automate, exact ca la modelul de bază 508. Tapiseria specifică acestui model este încă prezentă, cu cusături albe și culoare gri-fer Kryptonite.
Puțin mai ecologic
Nicio evoluție pentru motorul lui 508 PSE. Sub capota lui Peugeot 508 PSE, este încă prezent un motor pe benzină, parte a sistemului hibrid încărcabil. Denumit Plug-In Hybrid4 360 e-EAT8, acesta combină un motor în patru clindri pe benzină, 1.6 PureTech, de 200 de cai putere cu două motoare electrice, de 110 și 113 CP. O transmisie automată e-EAT8 cu 8+1 raporturi este încă prezentă.
Puterea totală utilizabilă ajunge la 360 CP, pentru 520 Nm de cuplu. Peugeot 508 PSE restilizat este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde, în timp ce viteza maximă atinge vârfurile de 250 km/h, în modul hibrid, și 135 km/h dacă se folosește doar propulsia electrică. Datorită noilor acumulatori de 12,4 kWh, 508 PSE este capabil să parcurgă până la 54 de kilometri (+4 km) fără a utiliza motorul pe benzină. Un încărcător monofazat de 7,4 kW este furnizat standard, pentru a putea încărca bateriile într-o oră și 40 de minute, prin conectarea la un wallbox.
(Articol publicat în nr. 279 al revistei Auto Test Magazin)
http://www.autotestmagazin.ro/test-peugeot-508-calatorie-sub-semnul-leului/
http://www.autotestmagazin.ro/peugeot-308-noua-generatie-vine-in-2021/