Un sfert de secol de la lansarea primei generații Porsche Boxster a fost marcat de producătorul din Stuttgart prin inaugurarea unei serii limitate la doar 1.250 exemplare.
Ediția aniversară poartă numele Porsche Boxster 25 Years și va fi produsă în doar 1.250 de exemplare. Are la bază versiunea GTS a modelului Boxster ce folosește motorul boxer cu șase cilindri de 4,0 litri care produce 400 CP.
Pentru a evidenția legătura cu modelul original, Boxster 25 Years are o serie de detalii specifice. Culoarea Neodyme, de exemplu, o nuanță asemănătoare cuprului ce a fost folosită pentru prima dată la conceptul modelului Boxster, prezentat la Salonul Auto de la Detroit în 1993.
Aceasta accentuează o serie de elemente precum prizele de aer laterale, logo-urile și jantele de 20 inci. Culoarea caroseriei este GT silver metallic, clienții mai putând opta și pentru negru metalic sau alb metalic.
Soft-topul textil are culoarea roșie, iar opțional poate fi comandat pe negru. Interiorul este finisat în piele Bordeaux pentru un look asortat cu culoarea soft-top-ului.
Motorul central este boxerul cu șase cilindri de 4,0 litri ce oferă 400 CP. Poate fi asociat cu o cutie de viteze manuală sau automată PDK. Viteza maximă ce poate fi atinsă este de 293 km/h, iar sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 4 secunde.
Porsche Boxster a fost lansat în versiunea de serie în 1996 și este acum la a patra generație, fiind produse peste 357.000 de exemplare.
Noul model Porsche Boxster 25 Years este deja disponibil pentru comandă, iar primele livrări vor avea loc la finalul lunii martie. În România, prețurile încep de la 99.468 euro.
Modelul Boxster are o însemnătate specială pentru marca Porsche. Într-o perioadă dificilă din punct de vedere economic, acest model a fost o alternativă mai accesibilă pentru cei care își doreau un automobil sport cu sigla firmei din Zuffenhausen.
Folosind pentru prima dată un motor boxer cu șase cilindri, răcit cu apă și adăugând un roadster inspirat din modele clasice din istoria mărcii ca 550 Spyder sau 718 RS 60 Spyder, Boxter avea să devină rapid un preferat al publicului.
Mai mult, conceptul avea să fie încorporat și în generația 996 a modelului Porsche 911, lansată un an mai târziu după primul Boxster.
Dacă primul concept al roadsterului Porsche a fost prezentat la Salonul Auto de la Detroit din 1993, modelul de producție era prezentat în 1996 și era foarte similar cu conceptul. Partea frontală era asemănătoare cu cea a modelului 911 de la acea dată, așa că integrarea în gamă s-a făcut ușor.
Motorul boxer cu șase cilindri avea 2,5 litri și era amplasat central, chiar în fața punții spate. Dezvolta 204 CP și permitea modelului decapotabil să devină extrem de agil pe viraje. Porsche avea să introducă o serie de îmbunătățiri ulterioare. Generația 986 a modelului Boxster primea în 1999 motorul de 2,7 litri inițial cu 220 CP, iar ulterior puterea era mărită la 228 CP. Apoi, noul lansat Boxster S avea sub capotă un motor cu șase cilindri de 3,2 litri și 252 CP, putere mărită ulterior la 260 CP).
O nouă generație, 987, venea în 2004 cu un design rafinat, jante de 17 inci și un interior complet nou. Motorizările aveau acum 240 CP (2,7) și 280 CP (3,2). Până la finalul perioadei de producție aceste numere au crescut: 255 CP (2,9 litri) și 310 CP (3,4 litri).
Din 2011 a venit vremea generației 981, a treia în istoria modelului, iar din 2916 a fost introdusă a patra generație, numită 982. Odata cu ea, Porsche își reboteza modelul cu indicativul 718 Boxster, iar motorizările erau acum turbo cu capacități de 2,0 și 2,5 litri. Ulterior era adăugat în gamă și performantul 718 Boxster GTS cu motor aspirat de 4,0 litri și 400 CP.
Foto: Porsche