Prezentarea primului Porsche 911 GT3 la Salonul Auto Internațional de la Geneva, în martie 1999, a marcat începutul unei noi ere pentru producătorul de automobile sport din Zuffenhausen.
Porsche se pregătește pentru lansarea noul 911 GT3 facelift într-un moment în care marchează 25 de ani de lansarea primului 911 GT la Salonul Auto de la Geneva din 1999.
Cu o primă imagine teaser, noul 911 GT3 va fi lansată în zilele următoare. Este bazată pe generația 992.2 a actualului Porsche 911. Vor fi disponibile două variante: GT3 și GT3 Touring Package. Dacă actuala generație 911 GT3 folosește motorul boxer de 4.0 litri cu șase cilindri ce dezvoltă 510 CP, varianta cu facelift va primi, cel mai probabil, un plus de putere.
Evoluția unui model inspirat din lumea curselor
În martie 1999, Porsche a prezentat modelul 911 GT3 cu o putere de 265 kW (360 CP) la Salonul Auto Internațional de la Geneva. Câteva luni mai târziu, generația 996 a modelului 911 era disponibilă și călca pe urmele modelelor iconice Carrera RS.
Sub capota primului GT3 se afla un motor de 3.6 litri, o dezvoltare ulterioară a motorului boxer aspirat natural cu șase cilindri de la 911 GT1. Recunoașterea cea mai de preț i-a fost acordată dublului campion mondial de raliuri Walter Röhrl, care a condus mașina sport cu 302 km/h pe circuitul Nürburgring Nordschleife, lung de 20,8 km, în mai puțin de opt minute. Era pentru prima dată când o mașină cu omologare rutieră atingea această bornă. Mai exact, șapte minute și 56,3 secunde. La 7.200 rpm, motorul își livrează puterea maximă și abia la 7.800 rpm acul turometrului trece în zona roșie. „Acesta este cel mai interesant model pe care Porsche îl pune pe șosea în acest moment”, afirma Röhrl după ce a coborât sub pragul magic de opt minute în mașina de serie.
Versiunea sport GT3 are în spate trei generații anterioare. La fiecare trei-patru ani, Porsche introduce o nouă etapă evolutivă, fiecare prezentând cele mai bune inovații din motorsport. Prima actualizare a produsului 911 GT3 a apărut în 2003, cu o creștere de putere de 21 CP. Această actualizare a funcționat pe principiul de a oferi mai multă putere și mai mult cuplu cu aceeași cilindree și același consum de combustibil. Au mai trecut trei ani până când comunitatea mondială de fani ai mașinii sport puriste s-a putut bucura de o putere și mai mare, care a depășit 415 CP, precum și o nouă turație maximă a motorului de 8.400 rpm. Pentru prima dată, modelul folosea un sistem de suspensie Porsche Active Suspension Management (PASM).
Când 911 GT3 a primit o nouă generație în 2009, inginerii au mărit cilindreea motorului la 3,8 litri și au crescut puterea la 435 CP. Pentru o experiență de condus și mai intensă, aceștia au îmbunătățit, de asemenea, componentele șasiului și aerodinamica.
A treia generație la cea de-a 50-a aniversare a modelului Porsche 911
A treia generație a modelului 911 GT3 și-a sărbătorit premiera mondială la Salonul Auto Internațional de la Geneva în 2013. Motor și cutie de viteze, caroserie și șasiu – Porsche a prezentat o redezvoltare completă a modelului GT3 pentru a marca cea de-a 50-a aniversare a modelului 911. Motorul boxer de 3.8 litri dezvolta acum 475 CP, iar 911 GT3 putea atinge o viteză maximă de 315 km/h. Adăugarea transmisiei Porsche cu dublu ambreiaj (PDK) pentru versiunea GT3 a fost o revoluție care a permis schimbarea mai rapidă a treptelor de viteză și performanțe mai bune. Un tur pe Nürburgring-Nordschleife a fost posibil în mai puțin de 7 minute și 30 de secunde.
A fost nevoie de patru ani pentru ca producătorul de mașini sport să se autodepășească din nou cu următorul GT3. Motorul boxer cu șase cilindri din această actualizare a produsului a crescut la o cilindree de 4.0 litri și oferă 500 CP. Clienții puteau alege între PDK și o transmisie sport manuală cu șase trepte. La mare căutarea este și pachetul touring opțional, care înlocuiește eleronul fix din spate cu o aripă aerodinamică care se extinde automat.
Vă recomandăm și:
Porsche 911 Turbo 50 Years: ediție specială limitată la 1974 unități