Porsche marchează 75 de ani de producție la uzina din Zuffenhausen

0
42

Porsche sărbătorește 75 de ani de la începerea producției în uzina din Zuffenhausen, Stuttgart. Principala uzină Porsche a produs primul automobil în 6 aprilie 1950.

În aprilie 1950, Porsche începea producția de serie la uzina sa din Zuffenhausen, o suburbie a orașului german Stuttgart cu modelul 356. Primul exemplar ieșea pe porțile uzinei în 6 aprilie 1950.
Modelul Porsche 356 era deja lansat încă din 1948, dar până în 1950 producția a avut loc în Austria.
Din 1961, la Zuffenhausen a intrat pe banda de asamblare emblematicul model 911, produs fără întrerupere până astăzi. De-a lungul timpului, la această uzină au fost produse cele mai multe dintre modelele mărcii germane, cum ar fi 928, 944, 968, Boxster și Cayman.
Un alt prag important a avut loc în 2019, când uzina a fost mărită și adaptată pentru producția de modele electrice, aici fiind asamblat Taycan, primul model electric Porsche.

Zuffenhausen este și rămâne casa mașinilor noastre sport. Ea întruchipează spiritul de pionier, tehnologia de producție de ultimă oră și calitatea producției”, spune Albrecht Reimold, membru al Comitetului Executiv pentru producție și logistică la Porsche AG. „Dezvoltarea fabricii arată modul în care Porsche s-a transformat dintr-un mic producător de mașini sport într-un lider mondial care produce automobile exclusiviste.”

75 de ani de producție

Porsche a început în Zuffenhausen în 1938, inițial ca un centru de dezvoltare. Producția proprie de mașini a companiei sub marca Porsche a început abia după cel de-al doilea Război Mondial. La 8 iunie 1948, Porsche 356 „No.1” Roadster a primit autorizația generală de funcționare. Primele 52 de unități ale modelului 356 cu motor plasat în spate și cu scaune de siguranță în spate au fost construite manual, cu caroserie din aluminiu, în Austria între 1948 și 1950, și au servit drept model pentru modelul ulterior 356, de la Stuttgart.

După întoarcerea în Swabia, fabrica proprie Porsche a fost ocupată de Aliați. În timp ce centrul propriu-zis era situat într-o clădire de pe Schwieberdinger Strasse, Porsche a închiriat de la compania de caroserie Reutter, un spațiu peste drum, în cadrul centrului Reutter Plant II, ca să producă și să asambleze motoarele. Carosierul a fost însărcinat să construiască caroseriile finisate, vopsite și complet echipate, acestea fiind produse la Reutter Plant I din Augustenstrasse, din vestul orașului Stuttgart, până în 1953.

Deoarece predarea clădirii proprii Porsche din Zuffenhausen, Werk 1, a fost amânată de administrația militară a SUA, Porsche i-a însărcinat renumitului arhitect din Stuttgart, Rolf Gutbrod, să proiecteze Werk 2. Această hală de asamblare, construită pe un șantier vândut lui Porsche de către Reutter, a intrat în funcțiune în 1952 și era deja extinsă până în 1954. La sfârșitul anului 1955, Porsche s-a întors și în propria clădire la Werk 1. Acolo și-a instalat departamentul de proiectare, personalul comercial, atelierul de reparații pentru mașinile companiei și ale clienților, precum și departamentul de testare și dezvoltare pentru mașini de curse. Producția, vânzările și furnizarea de piese de schimb au rămas la Werk 2.

Construcția de motoare a început la Werk 3, în 1960, iar la 1 decembrie 1963, Porsche achiziționează atelierul de caroserie Reutter, know-how-ul acestuia și cei aproximativ 1000 de angajați – aproape dublându-și forța de muncă. În acest fel, Porsche asigură și fabrica din Zuffenhausen. În același an, primul 911, cunoscut pe atunci încă ca 901, iese de pe linia de producție din Zuffenhausen. Până la finalul seriei, în 1965, producătorul de mașini sport a produs aproximativ 78.000 de unități din 356. În deceniile care au urmat, Porsche și-a extins și și-a modernizat continuu capacitățile de producție.

Site-ul de la Zuffenhausen mai găzduiește trei producători: Porsche Exclusive Manufaktur, unde mașinile clienților sunt personalizate pe scară largă, departamentul Sonderwunsch, unde sunt create mașini unice, și CFRP Manufaktur, în care părțile exterioare ale caroseriei sunt asamblate manual, în afara liniei obișnuite de producție, pentru realizarea modelelor de mașini sport cu design special ușor, cum ar fi 911 S/T și 911 GT3 RS.
Porsche mai deține fabrici în Weissach și Leipzig.

Vă recomandăm și:

Porsche Taycan GTS facelift: 700 CP pentru noua versiune electrică

Porsche marchează 25 de ani de la lansarea modelului 911 GT3

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

5 × 3 =