Porsche a dezvăluit, la Salonul Auto de la Frankfurt, un concept de sedan supersport cu tracțiune integrală, Porsche Mission E, ce ar putea deveni, dacă va ajunge să fie produs în serie, principalul concurent pentru berlina electrică americană Tesla S.
Porsche Mission E are patru locuri, uși ce se deschid, electric, în sensuri opuse și este construit din aluminiu, oțel de înaltă rezistență și plastic întărit cu fibră de carbon (CFRP). Propulsia sa este asigurată de două motoare electrice tip PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor), câte unul pe fiecare ax, ce funcționează la 800 volți, tensiune dublă față de cea a mașinilor electrice de astăzi. Acumulatorii litiu-ion care asigură energia electrică necesară sunt montați în podeaua mașinii, fapt ce determină repartiția perfectă a maselor. Puterea cumulată a celor două motoare este de 600 CP, astfel că Porsche Mission E accelerează de la zero la 100 km/h în 3,5 secunde și până la 200 km/h în mai puțin de 12 s. Deși acestea sunt valori impresionante, ele sunt inferioare performanțelor modelului Tesla S P90, căruia nu-i trebuie decât 2,8 secunde pentru sprintul 0-100 km/h, în noua setare Ludicrous (în traducere, „ridicol”, în sensul de exagerat) care i-a fost adăugată transmisiei sale. De altfel, dacă vreți să vă amuzați, urmăriți, în videoclipul din josul paginii, reacția celor care trăiesc experiența acestui demaraj pe propria piele.
Mission E are, însă multe, atuuri în confruntarea teoretică cu Tesla S: designul reușit, moderat futurist, ale cărui linii s-ar putea regăsi la viitoarea generație Panamera, tehnologii împrumutate de la prototipul de competiții Porsche 919 Hybrid, autonomie de până la 500 km, baterii ce se încarcă, printr-o priză specială, ascunsă în aripa față stânga, și, ca variantă alternativă, prin inducție (wireless), în doar 15 minute până la 80% din capacitate. Cireașa de pe tort este bordul, în speță interfața de comunicare om-mașină: comezile pot fi operate prin intermediul privirii și al gesturilor, ba chiar, unele dintre ele, prin holograme!. Farurile cu câte patru LED-uri sunt integrate în prizele de aer față, iar oglinzile retrovizoare exterioare au dispărut, camerele video din dotarea mașinii proiectând imagini virtuale în zona în care ar privi șoferul pentru a vedea în spate, această soluție tehnică contribuind și la aerodinamica excepțională a mașinii. Și pentru că motoarele electrice sunt montate pe axe, iar acumulatorii sub mașină, Porsche Mission E are două portbagaje, în față și în spate.