Audi
Audi Crosslane Coupé Concept este o fuziune de tehnologie, inginerie și proiectare, ce oferă indicii privind viitoarele modele Q. Crosslane este construit pe o structură Multimaterial Space Frame, ce îmbină aluminiul, fibrele de carbon și cele de sticlă, și este animat de un sistem hibrid plug-in, ce combină un TSI pe benzină de 1,5 litri, în trei cilindri, și două motoare electrice, emisiile de CO2 fiind de doar 26 g/km. Dacă ar ajunge să fie produsă în serie, mașina s-ar adresa tinerilor, în special datorită acoperișului detașabil și serviciilor personalizate, disponibile prin Audi Connect Concept.
Bentley Continental GT3
Continental GT3 este modelul cu care Bentley intenționează să se întoarcă în lumea competițiilor auto, la sfârșitul anului 2013. Având la bază noul Continental GT Speed, cel mai rapid model de stradă al englezilor, GT3 reunește performanța, stabilitatea la viteze mari și rezistența recunoscută a coupé-urilor Bentley, transpuse în lumea sportului de viteză. Asta înseamnă că, atunci când va deveni realitate, viitoarea mașină de curse va porni de la performanțele motorului W12 de 625 CP cu care GT Speed atinge 100 km/h în 4,2 secunde. Așteptăm rezultatele testelor de circuit.
Chevrolet Trax
Chevrolet atrage atenția cu modelul Trax, un SUV de clasă mică, ce va completa oferta constructorului sud-coreean în segment, alături de Captiva. Cu o lungime de 4.248 mm, noul model are o structură robustă, ce îi amplifică agilitatea și manevrabilitatea. Prezentă în capitala franceză, Susan Docherty, președinte și director general al Chevrolet Europa, a spus despre noua apariție: „Timp de multe decenii, Chevrolet a fost cunoscut pentru SUV-urile sale capabile și de încredere. Trax va oferi mai departe toate aceste calități și chiar mai mult. Este modern, foarte versatil și economic, oferind manevrabilitatea căutată la o mașină și tracțiune integrală”.
Gama de motorizări cuprinde două unități pe benzină, un turbo de 1,4 litri și un 1,6 litri, plus un diesel de 1,7 litri. Toate variantele cu transmisie manuală vor beneficia de sistem Start/Stop, iar 1.4 și turbodieselul vor putea fi cuplate și la o transmisie automată.
Dacia
A doua generație Logan și modelele restilizate Sandero și Sandero Stepway păstrează atuurile cu care Dacia a devenit una dintre mărcile cu cea mai rapidă creștere a vânzărilor din ultimele decenii, cu peste două milioane de autovehicule comercializate începând din 2004: prețul scăzut, fiabilitatea și spațiul interior generos (portbagaj de 510 dm3, la Logan 2, și de 320 dm3, la Sandero și Stepway).
Designul exterior și interior etalează elementele întâlnite la Duster, Lodgy și Dokker, iar cele trei noi modele oferă aceleași linii de finisare a habitaclului și au pe lista de opționale sistemul Media Nav, ce include ecran tactil de 7 inci și navigație GPS. Echiparea de serie cuprinde patru airbaguri, ABS+AFU și, în premieră, sistem de stabilitate ESP.
La capitolul propulsoare, Logan 2 și Sandero facelift sunt oferite cu două variante pe benzină, TCe 90 CP (tricilindru de 0,9 litri, turbo) și 1.2 16V 75 CP, și „clasicul” diesel 1.5 dCi, în trepte de putere de 75 și de 90 CP. Pentru Stepway sunt disponibile doar cele două motoare de 90 CP.
Fiat Panda 4×4
Fiat Panda 4×4 se află acum la a treia generație, fiind, în opinia producătorului italian, „o perfectă interpretare a spiritului timpului, ce reunește calitățile de offroad cu un design rafinat și o arhitectură compactă și eficientă”. Noua generație se vrea expresia superlativă a versatilității modelului, un veritabil Super Panda cu tracțiune integrală permanentă, animat de un motor TwinAir Turbo pe benzină, de 0,9 litri și 85 CP sau de un diesel 1.3 MultiJet II de 75 CP. Şi ce este interesant, în comparație cu modelul pe benzină al generației anteriore, de 1,2 litri, 0.9 TwinAir Turbo dezvoltă cu 40% mai mult cuplu. Modelul beneficiază în standard de sistem de stabilitate electronic ESC cu funcție ELD (Electronic Locking Differential), ce poate fi activată manual și operează până la viteza de 50 km/h.
Citroen DS3 Cabrio
Citroën își continuă evoluția pe piața automobilelor premium de clasă mică, prin lansarea modelului DS3 Cabrio. Acesta este dotat cu acoperiș retractabil, ce poate fi coborât până la 120 km/h. Sunt disponibile trei variante de soft-top: negru, albastru Infini și DS Monogramme. Modelul conservă și nivelul de sofisticare al liniei DS, cu semnătura luminoasă 3D și un sistem original de deschidere a portbagajului. DS3 Cabrio este produs la uzina Poissy din Franța și va fi lansat la începutul lui 2013, iar o versiune ce emite doar 99 g/km de CO2 va fi disponibilă chiar din momentul lansării.
Renault Clio 4
A patra generație Clio, alături de modelul ZOE, reînnoiește brandul Renault din punct de vedere stilistic, fapt subliniat de Antony Villain, director de design exterior în cadrul companiei franceze: „Simplu, senzual și cald: aceste trei cuvinte spun esențialul despre designul Renault Clio, dar și despre cel al DeZir. Şi nu a fost o întâmplare că aceste două modele au fost desenate de aceeași echipă. Un hatchback cu 5 uși, dar cu alura unui coupé, noul Renault Clio este o mașină a pasiunii”.
Noua generație a subcompactei franceze va fi propulsată de o nouă gamă de motorizări, ce reprezintă rezultatul experienței inginerilor echipei Renault F1. Sunt de remarcat cele două motoare asociate cutiei de viteze cu dublu ambreiaj Renault EDC: TCe 120 EDC, pentru versiunile vârf de gamă, și 1.6 T Renault Sport 200 EDC, pentru Noul Renault Clio R.S.
Tehnologia de vârf este prezentă prin Renault R-Link, o tabletă multimedia integrată și conectată la mașină și la internet, cu navigație GPS și comandă vocală. Aceasta va echipa, într-o primă fază, noul Clio (opțional) și Renault ZOE (serie) și va fi disponibilă progresiv pe aproape toată gama constructorului francez.
Mazda6
Combinația între o călătorie lină și confortabilă, atuuri potrivite pentru un vârf de gamă, și manevrabilitatea sportivă, reprezintă caracteristica principală a noii generații Mazda6, prima ce beneficiază de tehnologia SKYAKTIVE în varianta completă și este primul autovehicul echipat cu sistem i-ELOOP de recuperare a energiei de frânare. În opinia producătorului japonez, asta înseamnă că noua Mazda6 este mult mai puternică și cu un consum mult mai redus decât tot ce a fost până momentul apariției sale.
Cele două variante de caroserie ale Mazda6, Saloon (sedan) și Estate (combi), au aceleași lungime, ampatament și dimensiuni interioare, ale căror valori situează modelul aproape de vârful clasei sale. Mulțumită inovațiilor SKYACTIV, Mazda6 este mai ușoară decât modelul anterior.
Honda CR-V
De încredere, capabil și liniștitor sunt atributele cu care Honda își definește noul CR-V. Japonezii au confirmat faptul că proaspăt lansatul model SUV va veni cu motorul de 1,6 litri i-DTEC, pentru varianta cu tracțiune față, începând din septembrie 2013. Acesta este primul din noua serie de motoare Earth Dreams Technology, ce urmează să fie introdus în Europa și va fi construit la fabrica Honda din Marea Britanie. Folosirea de materiale de înaltă rezistență în construcția chiulasei a permis Honda să obțină cel mai ușor bloc motor din aluminiu din lume pentru dieselul de 1,6 litri.
Grila noului Honda CR-V, cu cele trei bare proeminente și farurile adânci, este element de bază al noului look, în timp ce stopurile verticale păstrează aceeași semnătură a CR-V încă de la prima generație (1995-2001). În plus, pentru modelul european sunt caracteristice parașocul redesenat și luminile de zi cu tehnologie LED și design „tridimensional”.
Hyundai i30
Varianta cu 2+1 uși este cel mai nou membru al familiei i30, ce mai cuprinde versiunile hatchback cu cinci uși și Tourer (break). Alura „casnică” a fost înlocuită cu una mai sportivă, ce încorporează limbajul de design „Fluidic Sculpture”, având o linie mediană mai ascuțită, o suprafață vitrată angulară și, bineînțeles, portiere mai largi, ce îi oferă modelului un aer mult mai dinamic. Grila frontală hexagonală are un fundal reticular negru și este flancată de noi proiectoare de ceață. În partea din spate, parașocul a fost remodelat și include noi stopuri de ceață, diferite de cele verticale ale variantei în cinci uși. Aceste stopuri, împreună cu inserțiile negre de la bază, fac ca spatele modelului Hyundai i30 cu trei uși să lase o impresie de stabilitate și de sportivitate.
Ford Fiesta
Noul model Fiesta dispune de un pachet avansat de tehnologii, inclusiv sistemul de conectivitate Ford SYNC cu activare vocală și Active City Stop, și marchează debutul european al MyKey, tehnologia cu care părinții își încurajează copii adolescenți să conducă sigur și economicos și, mai ales, să folosească centura de siguranță. Acesta va fi echipat, de asemenea, cu premiatul motor de 1.0 litri EcoBoost, pe benzină, pentru a oferi cele mai bune rezultate din clasa sa la economia de combustibil.
„Fiesta a fost, timp de peste cinci decenii, una dintre cele mai iubite mașini mici din lume. Atracția sportivă pe care a exercitat-o ultima generație a inspirat o adevărată pasiune în rândul cumpărătorilor la nivel mondial, contribuind la statutul său de mașina mică cea mai de succes din lume”, a declarat Martin Smith, director executiv de design al Ford Europa. „Am trebuit să păstrăm acea parte vitală a make-up-ului Fiesta dar am vrut, de asemenea, să-i dăm un aspect mai sofisticat”, a adăugat Smith.
Ford a lansat primul Fiesta în 1976 și a vândut mai mult de 15 milioane de exemplare ale acestui model în întreaga lume în cei 36 de ani trecuți de atunci.
Maserati GranCabrio MC
Noul aspect sportiv poate fi văzut în fiecare element stilistic al noului GranCabrio MC. Inspirat de mașinile de competiție din Trofeo Maserati MC World Series și de versiunea GT4, designul noului cabriolet îmbină perfect sportivitatea, dinamismul și valențele aerodinamice cu eleganța și stilul nobil italian.
Modelul are cu 48 mm mai mult în lungime decât GranCabrio și GranCabrio Sport și se caracterizează printr-o parte frontală concepută să optimizeze coeficientul aerodinamic și fluxul de aer. Ca urmare, forța de apasare (măsurată la 140 km/h) este mai mare cu 10% pe puntea față și cu 25% pe axul spate, comparativ cu GranCabrio și GranCabrio Sport.
GranCabrio MC este echipat cu un V8 de 4,7 litri, ce dezvoltă 460 CP și cuplu maxim de 520 Nm, la 4.750 rpm. În combinație cu transmisia automată Shift MC, supercar-ul este capabil să atingă 289 km/h viteză maximă, cu o accelerație 0-100 km/h în 4,9 secunde.
Mitsubishi Outlander PHEV
Outlander PHEV este primul SUV hibrid plug-in, ce reunește elementele definitorii pentru trei „lumi”: performanțele de mediu ale unui autovehicul electric, autonomia de croazieră a unui motor convențional cu ardere internă și performanțele on- și off-road ale unui SUV. Outlander PHEV folosește un sistem de tracțiune Plug-in Hybrid EV derivat din sistemele folosite la i-MIEV și alte autovehicule electrice ale grupului japonez. Grație bateriei de 12 kWh, în modul exclusiv electric, Mitsubishi Outlander PHEV poate rula până la 55 km, în funcție de traficul rutier și de stilul de șofat.
Seat Leon
Noul Leon este cea mai atractivă mașină pe care a produs-o Seat până acum. O spun reprezentanții constructorului auto spaniol și au pe ce se baza: caroseria hatchback cu 4+1 lasă o impresie de sportivă cu linia sa de coupe, dar, la interior, spațiul generos (un câștig de 60 mm la ampatament față de modelul anterior) permite ca pe banchetă să călătorească confortabil doi adulți. Portbagajul are o capacitate de încărcare rezonabilă pentru această clasă, de 380 litri (+40 litri, în comparație cu vechiul Leon).
Cuvântul de ordine pentru Leon este Ecomotive: în ciuda creșterii puterii motoarelor, emisiile de CO2 au scăzut semnificativ. Exemple ar fi motorul pe benzină 1.8 TSI 180 CP, ce emite mai puțin de 140 g CO2/km, și dieselul 2.0 TDI 150 CP, ce se plasează sub bariera de 110 g CO2/km. Datorită tehnologiei avansate de construcție și a utilizării unor materiale speciale, noul Seat Leon este cu aproximativ 90 kg mai ușor ca înainte.
Golf GTI
Se poate considera o regulă ca fiecare generație VW Golf să aibă o versiune GTI. Varianta de teste a hot-hatchului din gama proaspăt lansatului VW Golf 7 ascunde sub capotă un motor de 2,0 litri turbo, pe benzină, cu injecție directă, ce furnizează 220 CP, cu 10 mai mult decât la actualul GTI. Pentru prima dată în istoria modelului, Golf 7 GTI va fi disponibil „direct din fabrică” cu un „performance pack”, ce va ridica puterea la 230 CP.
Cuplul noului motor a crescut cu 70 Nm, ajungând la 350 Nm, egal cu cel al vechii versiuni Golf R, ce-i permite o remarcabilă flexibilitate în accelerație pe fiecare treaptă de viteză. Asta înseamnă că, pentru a ajunge la 100 km/h de la startul de pe loc, noului Golf GTI îi vor fi necesare doar 6,6 secunde. Sistemul Stop/Start va fi în echiparea standard, iar cutia de viteze semiautomatică DSG cu ambreiaj dublu și 6+1 raporturi va fi opțională.
Jaguar F-Type
Jaguar continuă tradiția decapotabilelor cu două locuri și, cum era de așteptat pentru un brand premium, F-Type și-a făcut intrarea pe scena auto mondială în cadrul select de la Rodin Museum din Paris. Fabricat din aluminiu, concentrat pe performanță, agilitate și implicarea celui de la volan, noul cabriolet sport Jaguar este oferit în trei versiuni, în funcție de motorul cu care este echipat: 3.0 V6 340 CP (F-Type), 3.0 V6 380 CP (F-Type S) și 5.0 V8 495 CP (F-Type V8 S).
Şi o „picanterie”: inspirate din cockpiturile avioanelor de luptă, controalele de bord sunt grupate ergonomic, pe funcții. Tot inspirat din lumea aeronautică poate fi considerat și selectorul Sportshift, în formă de joystick, ce controlează transmisia automată cu 8+1 trepte.
Opel Adam
Acesta este numele celui mai personalizabil model de clasă mică al constructorului din Rüsselsheim. Cu o lungime de aproape 3,70 metri, noul model de clasă mini, concurent direct pentru Citroen DS3 și Fiat 500, este perfect pentru traficul urban, aspectul său având la bază designul retro. Acoperișul „plutitor” pare deconectat de caroserie și este vopsit într-o culoare diferită de cea a restului caroseriei, iar interiorul permite transportul a patru persoane în condiții confortabile.
Opel Adam introduce o abordare complet nouă a nivelelor de echipare. În loc să aleagă între versiunile clasice, clienții vor opta pentru una dintre cele trei „stări de spirit” sau „lumi”: Jam este neconvențională, la modă și plină de culoare, Glam oferă o configurație elegantă, rafinată și sofisticată, iar Slam îi atrage pe cei cu o atitudine energică și sportivă.
Noul mini este disponibil cu trei motoare pe benzină, 1.2 70 CP, 1.4 87 CP și 1.4 100 CP, dotate standard cu pachetul tehnologic ecoFLEX, inclusiv sistemul Start/Stop, ce permite reducerea consumului de carburant.
BMW Concept Active Tourer
Conceptul de van compact cu tracțiune față oferă o avanpremieră a inovațiilor ce vor fi utilizate pe viitoarele modele BMW din segmentul compact premium. Model din categoria lui Mercedes B-Class, Concept Active Tourer dispune de o versiune specială a tehnologiei de propulsie BMW eDrive, ce cuprinde un motor cu trei cilindri pe benzină, de 1,5 litri, și un electromotor sincron. Sistemul generează o putere totală de 140 kW/190 CP și accelerează BMW Concept Active Tourer de la 0 la 100 km/h în mai puțin de opt secunde. Automobilul are un consum mediu sub 2,5 l/100 km și emisii CO2 mai mici de 60 g/km. Acumulatorul litiu-ion al acestui hibrid plug-in poate fi reîncărcat de la o priză convențională. Capacitatea bateriei permite o autonomie de peste 30 de kilometri atunci când se rulează în regim exclusiv electric.
Mini Paceman
Cel de-al șaptelea model al familiei Mini se numește Paceman și este, în esență, varianta coupe a SUV-ului Countryman. Primul Sports Activity Coupé (cum este încadrat de către producătorul său) din clasa compact premium poate fi comandat cu tracțiune integrală All4 sau doar pe roțile față și cu unul dintre cele două motoare pe benzină și două pe motorină din gamă, cu puteri cuprinse între 112 și 184 CP.