Probleme pentru Volkswagen. Grupul german ar putea plăti o amendă de 1,5 miliarde de euro

0
1163
Sursa FOTO: Facebook Volkswagen

Se adună din nou nori negri asupra companiei Volkswagen. Producătorul auto are mari probleme financiare și ar putea să închidă fabrici din Germania, iar acum jurnaliștii vorbesc și despre varianta în care ar urma o amendă extrem de mare, din cauza depășirii limitelor de emisii.

Grupul Volkswagen ar putea fi nevoit să achite o amendă de 1,5 miliarde de euro

În anul 2025, Uniunea Europeană va impune o reducere de aproximativ 15% a țintelor de emisii de CO2 față de anul 2021. Această decizie va fi „o piatră de moară” pentru Volkswagen. Din cauza depășirii limitelor de emisii, grupul german ar putea fi amendat cu 1,5 miliarde de euro, conform informațiilor furnizate de www.bloomberg.com.

Conform deciziei, producătorii auto vor fi sancționați cu 95 de euro pentru fiecare gram de CO2 care depășește limita admisă, iar amenda se aplică pentru fiecare vehicul vândut. Volkswagen se așteaptă astfel la o penalizare considerabilă, estimând o amendă de aproximativ 1,5 miliarde de euro la finalul acestui an. Deși această sumă este semnificativă, comparativ cu costurile de 31,3 miliarde de euro suportate de grupul german în urma scandalului Dieselgate până în 2020, amenda actuală nu pare atât de mare.

Schimbare de strategie la Volkswagen

Pentru a evita această penalizare, Volkswagen ar putea să se concentreze pe vânzarea unor modele de mașini hibride plug-in și, mai ales, pe vehicule complet electrice, care ar compensa emisiile mai mari ale mașinilor cu motoare pe benzină și ar reduce media emisiilor flotei.

Totuși, grupul german se confruntă cu o scădere a vânzărilor de mașini electrice. Bilanțul de anul trecut este 447.900 unități livrate, ceea ce înseamnă o reducere cu 5,2%.

În acest context, Volkswagen ar putea urma exemplul grupului Stellantis, care explorează opțiunea de a reduce producția de mașini pe benzină și motorină. O altă posibilă soluție ar fi ca producătorii auto să formeze alianțe strategice cu branduri mai ecologice pentru a respecta cerințele Uniunii Europene privind emisiile.

De exemplu, Toyota, Stellantis, Ford, Mazda și Subaru colaborează cu Tesla, iar Mercedes-Benz a ales să se asocieze cu Volvo și cu marca derivată Polestar.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


4 + = unsprezece