Radical Sportcars SR 10: Visul alergătorului de cursă lungă

0
246

Vreți să participați la competiții de circuit, dispuneți de partea materială, dar vă lipsește „obiectul” pasiunii? Poate că o mașină de competiție „de‑a gata” ar fi o soluție.

Există de ceva vreme o serie de mici constructori specializați, cu multă experiență în zona competițională și care își vând creațiile celor ce vor să pătrundă în lumea vitezei sau măcar cochetează cu ideea. Oricum, la ora actuală, există competiții pentru toată lumea.

Radical SR10 este o mașină care se conduce doar pe pistă.

Să zicem că vă orientați spre zona prototipurilor de anduranță, iar visul în care concurați împotriva echipei Toyota Gazoo Racing, de exemplu, nu mai este chiar… un vis. Se poate materializa, chiar dacă nu veți concura din prima cu idolii dvs.
Cei de la Radical, un mic constructor englez de asemenea mașini, vin cu un model denumit SR10 și care, chiar dacă vă gândiți să-i atașați în „virtutea inerției” un T la coadă, nu are nicio legătură cu divizia de „tunate” a celor de la Dodge. Dar vă oferă un monopost care atinge 100 km/h în 2,4 secunde.
„De unde?” vă veți întreba. Răspunsul englezilor este simplu, chiar dacă îl dau în colțul gurii uitându-se în altă parte și nu la dvs.: de la un motor… de 2,3 litri, High Output, cu patru cilindri în linie preluat de la Ford, dar dezvoltat de Radical Performance Engines (RPE).

Continuarea este simplă. Motorul sosește într-o ladă și este luat în primire de echipa internă RPE care îl „dezbracă” de subansamble până la componentele de bază. Apoi, pe scurt, se ocupă de blocul motor, de sistemele de ungere și răcire, îi montează un turbocompresor Garret (mai mare) construit la comandă și sistemul de evacuare dedicat. În ultima fază fiecare motor RPE-Ford este testat dyno pentru verificarea construcției motorului și „mapat” la comandă înainte să fie instalat pe șasiul lui SR10.
Rezultatul sunt 425 CP obținuți la roată și un cuplu motor maxim de 515 Nm, mulțumită turbinei personalizate care oferă celor de la volan un răspuns mai bun la accelerare și un timp redus la schimbarea treptelor de viteză. Motorul RPE-Ford a fost dezvoltat ca un sistem de propulsie de mare putere, dar mai ales cu o durată lungă de viață cu scopul menținerii costurilor de funcționare scăzute pentru viitorii beneficiari și cu intervale de întreținere mai mari decât ale concurenței. Și cum creșterea durabilității și a performanțelor erau capul de afiș Radical Sportscars a apelat la cei de la Hewland, recunoscuți în lumea motorsportului de peste 60 de ani, pentru cutia de viteze cu șase trepte derivată din GT3, în fapt o Hewland TMT-200 dezvoltată inițial pentru monoposturile din FIA F2. Această unitate compactă include un actuator integrat cu schimbător cu padele și un diferențial inovator WaveTrac ATB pentru o tracțiune maximă în toate condițiile de rulare.

Cei care se gândesc că interiorul este făcut pentru confort, se înșală. Este cât se poate de spartan gândit, eficient în spiritul competițiilor și nu cuprinde decât un bord minimalist, volanul demontabil, pedalele și… două scaune oarecum în paralel. De fapt sunt puse astfel pentru împăcarea ambelor situații în care cei care conduc sunt dreptaci sau stângaci. Sau conduc pe partea dreaptă sau stângă a carosabilului. Opțional puteți să aveți doar un singur scaun amplasat central.
Caroseria din carbon compozit, viteza maximă de 290 km/h și o greutate de aproximativ 725 kg fac dintr-o mașină de 4.077 mm lungime, 1.799 mm lățime și 1.093 mm înălțime să fie visul oricărui alergător de circuit. Asta dacă aveți disponibili pentru început în jur de 131.500 de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


9 + = saptesprezece