RAR: Dotarea autovehiculelor cu panouri despărțitoare la interior

0
63

Registrul Auto Român înțelege necesitatea unei protecții adecvate a participanților la trafic în această perioadă, atât a conducătorilor auto, cât și a pasagerilor, motiv pentru care recomandă utilizarea unor soluții temporare ușoare, dar eficiente în contextul dat.

Astfel, trebuie respactate următoarele cerințe:
  • Sunt utilizate materiale ușoare, transparente, flexibile;
  • Montajul pe vehicul nu implică utilizarea unui cadru solid;
  • Fixarea se realizează prin mijloace nepermanente (soluții tip Velcro sau adezive) care să permită demontarea facilă în vederea igienizării;
  • Montajul nu trebuie să afecteze integritatea structurală a vehiculului și nici să interfereze cu vreun echipament de siguranță montat de producător, de ex. centuri de siguranță, airbag etc.
Suportul tetierelor poate fi totuși utilizat pentru fixare/susținere.
RAR precizează că optarea pentru astfel de soluții nu presupune reomologarea vehiculului și nu implică modificarea cărții de identitate a vehiculului.
În conformitate cu legislația națională, în situația în care configurația unui vehicul este modificată în raport cu parametrii avuți în vedere la omologare, vehiculul se supune reomologării, fiind necesară refacerea tuturor încercărilor pentru sistemele afectate de modificare.
Montarea unor panouri fixe pe autoturisme, în spatele conducătorului auto, are impact asupra mai multor elemente constructive și implică reverificarea respectării cerințelor din reglementările aplicabile, cum ar fi: instalarea și ancorarea centurilor de siguranță, omologarea scaunelor și absorbția de energie, proeminențele interioare, geamurile de securitate, impactul frontal și lateral, incluzând sistemele airbag din scaune și cele cortină, încălzirea și ventilația.
În plus, având în vedere echipamentele uzuale ale vehiculelor de fabricație recentă (spre exemplu sistemele airbag cortină) sau dimensiunile interioare ale majorității autoturismelor utilizate în regim de taxi în România, montajul unor panouri fixe ar conduce la imposibilitatea obținerii reomologării. Deloc de neglijat ar fi și costurile mari implicate de verificările de reomologare și perioada de timp necesară efectuării testelor respective.

http://www.autotestmagazin.ro/registrul-auto-roman-statutul-legal-al-masinilor-cu-volanul-pe-dreapta/

http://www.autotestmagazin.ro/nereguli-la-peste-40-din-cele-1100-de-ateliere-auto-verificate-de-rar/

http://www.autotestmagazin.ro/ce-trebuie-sa-fac-daca-am-pierdut-cartea-de-identitate-a-vehiculului/

http://www.autotestmagazin.ro/omologarea-individuala-cand-este-necesara-aplicarea-procedurii-si-care-este-scopul/

Articolul precedentInventivitate: din cimitirul de mașini, în camera unui copil
Articolul următorDacia în topul înmatriculărilor de autoturisme noi în primele 7 luni ale anului
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


opt − = 3