Răsturnare de situație: Volkswagen investește miliarde în motoare termice

0
2513

Compania Volkswagen nu este pregătită să renunțe la motoarele termice. Sau nu așa de rapid, după cum era planul ambițios al conducătorilor. Compania germană a anunțat că o bucată importantă din fondurile destinate vehiculelor electrice vor ajunge la cele care folosesc motoare cu combustie internă.

Schimbare de strategie la Volkswagen. Investiții de multe miliarde de euro în producția de mașini cu motoare termice

Volkswagen schimbă din mers strategia din cauza faptului că mașinile electrice sunt adoptate lent de piață. Iar câteva exemple sunt modelele electrice din gama ID, ale căror rezultate nu sunt deloc grozave.

Compania germană a anunțat că o „bucată” importantă din bugetul său de dezvoltare pentru vehicule electrice va ajunge la producția de motoare cu combustie internă.

60 de miliarde de euro pentru motoarele cu ardere internă

În anul 2023, Volkswagen a dedicat 180 de miliarde de euro dezvoltării vehiculelor electrice, iar acum o treime din această sumă va ajuta la dezvoltarea motoarelor cu ardere internă. Anunțul a fost făcut de Arno Antlitz, Director Financiar și Director Operațional al Grupului Volkswagen. Compania intenționează să investească aproximativ 60 de miliarde de euro pentru a menține competitivitatea modelelor cu motoare tradiționale.

Antlitz a declarat, conform Motor1, că „viitorul este electric, dar trecutul nu a dispărut”. Oficialul a dat de înțeles că producătorul german nu va abandona motoarele termice atât timp cât este posibil și permis de legislație.

Declarația lui Antlitz este clar o schimbare de strategie și încă una destul de radicală în condițiile în care Thomas Schäfer, șeful mărcii Volkswagen, a catalogat motoarele termice drept „tehnologie veche”, în contextul discuțiilor despre combustibili alternativi. Iar această declarație a făcut chiar anul trecut. El a descris dezbaterile despre combustibili sintetici ca fiind „zgomot inutil”. Acest lucru are loc în ciuda faptului că Porsche este activ implicat în producerea de combustibil sintetic la o fabrică din Chile.

Volkswagen nu este singurul producător care își reevaluează aceste planuri și sunt semne că tot mai multe companii încearcă să prelungească durata de viață a motoarelor cu ardere internă. Problema o reprezintă faptul că reglementările privind emisiile devin tot mai stricte, necesitând investiții pentru ca motoarele tradiționale să fie mai puțin poluante. În același timp, ofensiva vehiculelor electrice din China reprezintă o amenințare pentru producătorii consacrați.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 2 = doi