Renault 4 E-Tech – Al doilea „hatch” electric

0
693

Renault dezvăluie primele imagini despre exteriorul Renault 4 E-Tech anunțând lansarea sa la Salonul Auto de la Paris care va începe pe 14 octombrie.

Acum 63 de ani Renault 4 (denumit pe scurt „4L” sau „Quatrelle”, în franceză) revoluționa piața auto devenind primul model dedicat familiei, al constructorului francez, care avea tracțiune față, dar fără tunel de transmisie. Soluția tehnică a făcut ca podeaua să fie plată, „4L” devenind o mașină spațioasă ce putea fi condusă atât prin oraș cât și la drum lung, un soi de factotum auto care rezolva nevoile mobilității unei familii moderne la acele vremuri. A înregistrat un succes peste noapte devenind un model vândut în peste 100 de țări. Au fost construite peste 8,1 milioane de unități între 1961 și 1992, „4L” ajungând astfel cea mai „produsă” mașină din lume.

Urmașul său 100% electric, Renault 4 E-Tech, este tot un hatchback și se anunță la fel de versatil, cu o lungime de 4140 mm care îl încadrează perfect în segmentul B și, culmea, este mai lung decât „fratele” Renault 5, care are doar 3920 mm. Folosește aceeași platformă AmpR Small, proiectată pentru obținerea celui mai bun spațiu interior din clasă, pentru o dinamică și un confort fără compromisuri. Renault 4 E-Tech va fi fabricat în Maubeuge, Franța, și va ajunge pe piețe în 2025.

Primele imagini promoționale, ale „electrizantului” Renault 4 E-Tech dezvăluie câteva aspecte ale designului său exterior, înainte de lansarea sa oficială de la Salonul Auto de la Paris.

Grila alungită înconjoară farurile LED rotunde poziționate în extremități. Este primul model Renault la care emblema romboidală amplasată central este iluminată. Detaliul este un reper ce ar trebui să amintească instantaneu de predecesorul său din anii 1960, dar cu o aură tehnică, modernă și originală.

În spate

Un logo „4” amplasat în dreapta hayonului anunță numele mașinii. Apoi, cei care își amintesc de stopurile spate ale lui 4L știu că erau formate din trei „pastile” dispuse pe verticală. Cele actuale sunt încă drepte, dar dețin tehnologia actuală și sunt reînnoite în jurul unor indicii estetice contemporane care subliniază personalitatea distinctivă a lui Renault 4 E-Tech 100% electric. Și, evident, varianta electrică încă deține geamurile trapezoidale poziționate deasupra roților din spate. Este un alt indiciu al lui Renault 4 original, care se recunoaște instantaneu și extinde suprafețele laterale vitrate. Și încă un detaliu, eleronul din spatele plafonului adaugă o notă sportivă siluetei mașinii.

În general

Barele de protecție cromate și tampoanele din cauciuc din anii ‘60 ai secolului trecut au dispărut, dar acum parașocurile din față și spate sunt dotate supraelemente verticale, ca un tribut pentru Renault 4 de atunci. Tot aici se încadrează și grafica laterală de fiecare aripă din față, care se întinde ca o bandă pe grila din apropierea parbrizului și până la pasajul roții.

Apoi, acoperișul retractabil din material textil vă permite să navigați electric cu „vântul prin păr”, ca în unele dintre variantele de caroserie ale omonimului său din secolul trecut. Acoperișul se deschide larg și senzația de libertate este de neegalat, doar că va fi disponibil în funcție de țara unde va fi vândută mașina. Însă mai multe detalii, inclusiv imagini ale lui Renault 4 E-Tech integrale, vor fi dezvăluite în momentul lansării sale de la Salonul Auto de la Paris. Asta dacă nu veți ajunge la fața locului să vedeți întreg spectacolul auto cu proprii ochi.

Vă recomandăm și:

Renault Estafette, viitoarea mașină a curierilor

Renault Master, o nouă victorie pentru producătorul francez

Renault Rafale este disponibil pentru comandă și în România

Renault 5 E-Tech este disponibil în România. Care este prețul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


8 × = saizeci patru