Noul venit în lumea automobilelor EV, Renault Megane E-Tech Electric, se anunță un rival de temut pentru Volkswagen ID.3. Dezvoltat parțial împreună cu Google, noul model electric este și o platforma hardware ce găzduiește software de ultimă generație și conectivitate optimizată.
La fel ca un smartphone, Renault Megane E-Tech Electric se încadrează perfect în ecosistemul digital al utilizatorului său. Este un automobil de înaltă tehnologie, datorită noului său sistem OpenR și a celui multimedia OpenR Link, dezvoltat împreună cu Google și bazat pe sistemul de operare Android Automotive. Noul model vine cu asistent Google, Google Maps și Google Play încorporate pentru o experiență de conducere personalizată. La Renault, Megane este sinonim cu mașina compactă, un model care face parte din gama constructorului auto francez de 26 de ani, de-a lungul a patru generații. Cu ampatament de 2.700 mm, pentru o lungime totală de 4.210 mm, și console mici, grație noii platforme tehnice modulare CMF-EV, noul Megane electric afișează proporții echilibrate care au oferit designerilor săi posibilitatea de a proiecta un hatchback dinamic, chiar sportiv ca estetică. Ansamblul de baterii este foarte subțire (110 mm), ceea ce înseamnă că proiectanții au putut rafina proporțiile externe, sporind, în același timp spațiul interior versus raportul amprentei la sol și coborând centrul de greutate, pentru o experiență de condus mai distractivă și mai interesantă. Megane E-Tech Electric combină un design compact cu o înălțime limitată (1.500 mm) și, totuși, spațiul interior generos este clar evidențiat și în exteriorul autovehiculului.
Aspectul noului model este inspirat direct din lumea crossover-urilor și oferă o senzație de robustețe, cu jante mari (18-20 țoli), benzi de protecție în zona inferioară și pe pasajele roților, caroserie înălțată și linia ascendentă posterior a bazei ferestrelor. Parbrizul mult înclinat, mânerele ușilor încastrate, luneta îngustă îi conferă imaginea unui SUV-coupe. La momentul lansării, Renault Megane E-Tech Electric va fi disponibil în șase culori: gri Rafale Grey și Schist Grey, albastru Midnight Blue, roșu Flame Red, negru Dymond Black și alb Glacier White. Pentru o notă mai personală, poate avea design în două tonuri, având acoperișul, stâlpii și, în funcție de finisajul ales, carcasele oglinzilor exterioare vopsite în Schist Grey, Diamond Black sau Glacier White, permițând 30 de combinații posibile. Blocurile optice utilizează leduri pentru iluminare. Farurile sunt adaptive, fascicolul luminos fiind mai larg în oraș, pentru a vedea mai bine în jurul mașinii, și mai în profunzime pe șosele, pentru a bate mai departe fără a orbi șoferii autovehiculelor din față.
Noua ediție a sistemului OpenR are două ecrane digitale mari: unul de 12,3 inci, pentru indicatoarele de bord, și celălalt, de 12 inci, așezat central și tactil, pentru meniul multimedia. Procesorul este un Snapdragon Automotive Cockpit Platform de ultimă generație, cu multiple capacități de afișare 4K, conectivitate cu porturi USB-C, tehnologie esențială pentru siguranța la bord (de exemplu, monitorul 3D Around View). În ceea ce privește software-ul, găsim noul OpenR Link cu servicii Google încorporate.
Motorul electric este amplasat sub capota față și este derivat în două versiuni: de 96 kW (130 CP), respectiv, 160 kW (218 CP). Tot două sunt și kiturile de acumulatori, unul de 40 kWh, autonomie 300 km în ciclul WLTP, celălalt, de 60 kW (470 km).
Foto: RENAULT
http://www.autotestmagazin.ro/test-renault-megane-r-s-line-rafinat-si-echilibrat/
http://www.autotestmagazin.ro/test-renault-megane-aspect-domestic-inselator/