Divizia Chevrolet a General Motors redefineşte performanţa odată cu lansarea noului model Corvette Stingray.
Noul coupe-targa cu acoperiș demontabil este cea mai puternică versiune standard de Corvette proiectată vreodată, dezvoltând 450 CP (335 kW) şi un cuplu maxim de 610 Nm. De asemenea, este și cel mai performant „Vette” de până acum, putând sprinta de la 0 la 100 km/h în aproximativ patru secunde şi având o acceleraţie laterală mai mare de 1g. În același timp, supercarul american este și economic pentru o mașină din această clasă, cu un consum mediu de carburant de 9,0 l/100 km. „Dintotdeauna, modelele Stingray au întruchipat performanţa pură, reunind tehnologiile de vârf cu designul deosebit şi plăcerea de a conduce. Noul Corvette depăşeşte toate recordurile de până acum, datorită progreselor în materie de design, tehnologie şi inginerie înregistrate în ultimii ani”, a declarat Mark Reuss, preşedintele General Motors pentru America de Nord.
Corvette Stingray de generația a șaptea are cadru din oţel, şasiu și tren de rulare noi, precum şi un design exterior seducător şi un interior ce satisface cele mai exigente pretenții, aproape „neamerican” în ceea ce privește calitatea excepțională a finisajelor. Habitaclul este construit din materiale precum fibra de carbon, aluminiul şi pielea naturală prelucrată manual, putând fi echipat, la alegere, cu două tipuri de scaune, fiecare având cadru ușor din magneziu, ce asigură o susţinere exemplară, şi consolă centrală cu ecran tactil cu diagonala de opt inci (20 centimetri) și meniu configurabil.
Tehnologiile avansate de asistenţă pentru şofer includ un selector cu cinci poziţii pentru stilul de conducere, ce permite personalizarea a 12 atribute ale autovehiculului, şi o transmisie manuală nouă cu 7+1 rapoarte, ce anticipează treapta de viteză ce urmează a fi selectată şi sincronizează turaţia motorului cu aceasta, pentru o comutare perfectă de fiecare dată. Ca alternativă, se oferă o transmisie automată cu 6+1 trepte și padele la volan, pentru control manual.
Motorul V8 de 6,2 litri LT1 din clasa „small-block” este construit în cea mai mare parte din aluminiu și este dotat cu injecţie directă de benzină și sistem de management activ, ce dezactivează automat patru din cei opt cilindri atunci când nu este nevoie de aceștia, contribuind la reducerea consumului de carburant cu până la 25%.
Pentru o greutate cât mai redusă, s-au folosit fibra de carbon pentru construcția capotei motorului și a acoperișului, și materiale compozite, pentru aripi, portiere şi panouri spate. Panourile din partea inferioară a caroseriei sunt din compozit nanocarbon, iar cadrul este din aluminiu, astfel că s-a reușit obținerea repartiție perfecte a maselor pe cele două punți – 50/50.
Pachetul opțional Performance Z51, pentru o dinamică similară cu cea a modelelor de curse, include diferenţial electronic cu alunecare limitată, autoblocabil, sistem de lubrifiere cu baie de ulei uscată, sistem de răcire pentru diferenţial şi transmisie, precum şi un pachet aerodinamic ce sporeşte stabilitatea la viteze mari. Sistemul de frânare este format din discuri ventilate pentru toate roțile, cu diametrul de 320 mm (345 mm, cu pachetul Z51) pe roțile față și de 338 mm, pe spate. Stingray poate fi echipat cu două variante dimensionale de jante: 18/19 inci față-spate, respectiv, 19/20 inci, dacă se alege Z51. Anvelopele run-flat sunt Michelin Pilot Super Sport cu lățimea de 245 pe față și de 285 pe spate, indiferent de mărimea jantelor.
Corvette Stingray va fi fabricat la uzina de asamblare General Motors din Bowling Green, Kentucky (SUA), ce a beneficiat de îmbunătăţiri în valoare totală de 131 milioane de dolari. Vânzările noului model vor debuta în semetrul trei al acestui an.