Simulatoare pentru curse retro

0
75

Cum poți să beneficiezi de o experiență la volan astfel încât să fii în centrul evenimentelor de mult apuse sau actuale, și să pilotezi mașini istorice sau de ultimă generație? În mod sigur pentru Brabham Branding, un simulator ar putea face toate aceste lucruri.

Practic, este vorba despre moștenirea lăsată de sir Jack Brabham, unul dintre cele mai reprezentative nume din lumea F1 și a mașinilor de curse. Pentru mulți numele Brabham este sinonim cu ingineria și inovația, pilotul australian stabilind noi standarde în cursele de Grand Prix la sfârșitul anilor 1950, când a condus pentru prima dată marca Cooper spre succesul global. Asta se întâmpla în 1959 când a devenit pentru prima dată campion mondial, apoi în 1962 și 1966. Iar partea cea mai importantă este că odată cu obținerea celui de-al treilea titlu devenea primul și singurul pilot din istorie care a câștigat Campionatul Mondial de Formula 1 cu o mașină de creație proprie.

Iar la ora actuală Brabham Branding a colaborat cu Base Performance Simulators să aducă în era digitală trei dintre modelele sale istorice. Totuși, legătura dintre cele două branduri nu este chiar aleatoare. Base Performance a fost fondată în 2010 de veteranul pilot de curse, Darren Turner, și a devenit una dintre cele mai importante companii de simulatoare auto din Marea Britanie. Dar înainte de asta, în 2007 și 2008, Turner a avut două victorii consecutive în cursa de 24 de ore de la Le Mans, alături de David Brabham, fiul cel mai mic al lui Jack, la clasa GT1 cu Aston Martin Racing.

Din această colaborare a rezultat o serie limitată de trei simulatoare, în ediție specială, care ilustrezază istoria Brabham în cursele cu motor și aduc în primplan design-urile emblematice ale modelelor proprii din era competițiilor. Fiecare platformă folosește tehnologia de simulare de ultimă oră, permițându-le șoferilor să testeze, să concureze și să se joace la un nivel cu adevărat profesionist indiferent dacă sunt piloți profesioniști de curse, amatori de sporturi cu motor sau jucători de acasă entuziaști. Să le luăm pe rând.

Sub inițialele BT19 se dezvăluie mașina cu care Sir Jack Brabham a concurat în 1966 la al treilea Campionat Mondial al Piloților de Formula 1 și primul Campionat al Constructorilor al lui Brabham. A fost o realizare remarcabilă, deoarece l-a făcut pe Jack Brabham primul și până acum singurul șofer care a câștigat campionatul mondial cu o mașină pe care a construit-o de la cap la coadă. „Sim”-ul BT19 reflectă schema de culori verde și auriu a acestei ere de pionierat.

Cel de-al doilea are indicativul BT46B, cunoscut pentru monopostul denumit „Fan Car”, care a concurat la Marele Premiu al Suediei din 1978, ca o opțiune a modelului dominant Lotus 79 cu „efect de sol”. Designul a fost atât de dominant încât, după consultarea organismului de conducere al sportului, FIA, Bernie Ecclestone, proprietarul echipei Brabham F1 de atunci, a decis să retragă mașina din competiție după doar o cursă. „Sim”-ul BT46B readuce la viață culorile roșu, alb și albastru ale acestei mașini emblematice.

Ultimul, BT52, a fost proiectat pentru sezonul 1983 din F1 și l-a dus pe Nelson Piquet la cel de-al doilea titlu de campion mondial în apogeul anilor puterii turbo ai Formulei 1. Ce face această mașină atât de remarcabilă este faptul că Gordon Murray și echipa de proiectare au avut doar șase săptămâni pentru proiectarea monopostului, după ce FIA a interzis mașinile cu „efect de sol” la sfârșitul anului 1982, asta însemnând că varianta BT51 planificată inițial nu a putut concura. Piquet s-a folosit de puternicul BT52, propulsat de BMW, care se lăuda cu o putere de peste 1200 CP în echiparea de calificări, și sfidând șansele a marcat trei victorii în drumul său către titlu. Oficialii spun că setarea distinctivă de culoare în albastru și alb fac din acest sim piesa centrală a oricărui împătimit de curse.

Însă, dacă doriți unul dintre cele trei simulatoare nu trebuie decât să umblați la economiile proprii și să vă „eliberați” de 29.907 euro cu taxe și este foarte probabil să vă fie montat chiar acasă. Deci, care este cel preferat?

Foto: Brabham

http://www.autotestmagazin.ro/brabham-bt62-secretele-aerului/

http://www.autotestmagazin.ro/airspeeder-mk3-spectacolul-pluteste-in-aer/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


4 × cinci =