Skoda a produs cândva un pick-up inspirat de stilul de viață californian. Cu câteva dotări inovatoare, Felicia Fun este o bucată de istorie auto uitată.
Skoda este astăzi una dintre mărcile vedetă din cadrul Grupului Volkswagen. Cu modele precum Octavia, care a revoluționat piața europeană prin spațiul oferit, sau noua familie de SUV-uri (Kamiq, Karoq, Kodiaq) apreciate de publicul care își dorește din ce în ce mai multe mașini cu gardă la sol mai mare, Skoda este astăzi o marcă ce poate rivaliza cu orice producător european de automobile.
Dar nu a fost mereu așa. Cu o istorie lungă, Skoda a avut și o perioadă dificilă în era comunistă a țării din Europa de Est. De-a lungul timpului, diverși producători auto au lansat câte un model care s-a pierdut apoi în negura istoriei. Un astfel de model este pick-upul est-european inspirat din stilul de viață californian: Skoda Felicia Fun.
Skoda Felicia a fost primul model produs de constructorul ceh sub noul său proprietar, Grupul Volkswagen, la începutul anilor ‘90. Skoda intra în portofoliul VW în 1991, iar în 1994 era lansat Felicia, ce înlocuia învechitul model Favorit. Numele Felicia face parte din istoria mărcii cehe, fiind purtat pentru prima dată între 1959 și 1964 de un model decapotabil cu două portiere.
Felicia avea să fie un succes pentru Skoda și rămânea în producție până în anul 2001, modelul fiind declinat în mai multe variante de caroserie. Cele mai populare au fost hatchbackul și versiunea break, în total Skoda producând 1,4 milioane de exemplare.
La capitolul motorizări, producătorul și-a echipat modelul de volum cu un motor pe benzină cu patru cilindri de 1.289 cmc ce dezvolta 54 CP sau 68 CP. Un propulsor mai puternic, 1,6 MPI de 75 CP, precum și un diesel de 1,9 litri și 64 CP aveau să fie adăugate în gama modelului Felicia începând cu 1995.
Skoda avea să mărească familia de versiuni a modelului adăugând o variantă Combi, dar și modele utilitare numite Felicia Vanplus și Felicia Pickup. Iar pe platforma versiunii Pickup, Skoda avea să mai inventeze o variantă.
Skoda Felicia Fun era lansată în martie 1995, într-o perioadă când acest tip de caroserie era o raritate pe șoselele din estul Europei. Vopsite exclusiv într-o culoare puternică numită galben solar, versiunea Fun a pick-upului cehesc era direct inspirată din modelele americane, dar păstrând proporțiile la dimensiuni europene.
Gândită pentru activități distractive și nu drept un model utilitar, Skoda Felicia Fun avea câteva surprize, ascunse la interior. Deși, la prima vedere părea un pick-up de dimensiuni mici pentru doar doi ocupanți, modelul Felicia Fun avea un perete al habitaclului care putea fi translatat în zona de încărcare ce permitea transportul a încă doi pasageri.
Cu cele două scaune suplimentare instalate, lungimea zonei de încărcare scădea de la 1.370 la 850 mm, rămânând totuși suficient loc pentru bagaje. Skoda Felicia Fun avea 4.245 mm lungime, 1.680 mm lățime și 1.465 mm înălțime. Ampatamentul modelului era de 2.450 mm. Față de o Felicia normală, camioneta avea o gardă la sol mărită cu 60 mm.
Pentru un accent sportiv, Felicia Fun avea și un spoiler spate, vopsit, bineînțeles, tot în galben. Clienții puteau alege între trei motorizări: dieselul 1.9 de 64 CP, 1.3 benzină de 68 CP sau 1.6 benzină de 75 CP.
În total au fost produse 4.016 exemplare ale modelului Skoda Felicia Fun, fiind cea mai rară versiune a modelului ceh. La lansare, constructorul ceh comercializa acest model special cu suma de 304.900 coroane cehești, echivalentul a 10.835 euro, la ratele de curs de astăzi. Prețul era valabil pentru modelul de bază 1.3 MPI LX.
Pentru versiunea 1.6 MPI, clienții trebuiau să achite cu 40.000 coroane mai mult (1.400 euro). Iar pentru modelul de top cu motor diesel 1.9 D se mai adăugau 50.000 coroane (1.780 euro).
Foto: Skoda