Smart #5, mașina fără trecut

0
2603

Prototipul Smart #5 Concept este un SUV de familie de clasă medie, electric și foarte puternic. Cu acest automobil, aflat în faza testelor finale, Smart se îndepărtează și mai mult de primul său model, FortTwo, și de filosofia care a stat la baza înființării mărcii: constructor de mașini micro, dedicate circulației în oraș, în special.

De la preluarea a 50% din acțiunile mărcii, parte a Mercedes-Benz Group, de către producătorul auto chinez Geely, Smart a început să lanseze modele de dimensiuni tot mai mari. Dacă ForTwo, primul model de serie al Smart, prezentat în 1998, măsura doar 2,54 metri în lungime (1,81 m ampatament), Smart #1, cel dintâi produs al noului joint-venture Mercedes-Geely, este un crossover electric de 4,27 m și ampatament de 2,75 m. Acesta a fost lansat în 2022 și rivalizează în clasa sa cu Peugeot E-2008 și Jeep Avenger. Un an mai târziu, a ajuns pe piață Smart #3, un SUV-coupe de 4,44 m (2.785 mm ampatament), ușor mai mare decât concurenții săi direcți,  Volkswagen ID.3 și Renault Megane E-Tech Electric. Și acesta este un model electric, fiind construit pe aceeași platformă tehnică ca și #1, proiectată de Geely și denumită Sustainable Experience Architecture (SEA).

Aceeași arhitectură tehnică

Pentru al treilea an consecutiv, platforma SEA dedicată mașinilor electrice stă la baza unui nou SUV, de data aceasta unul inclus în clasa celor de familie, Smart #5. Acesta are lungimea de 4,705 m (2,90 m ampatament), fiind cu doar cinci centimetri mai scurt decât Tesla Model Y și încadrându-se în categoria modelelor Volkswagen ID.4, Skoda Enyaq, Kia EV6 și Hyundai Ioniq 5. Smart #5 are baterii de capacitate mai mare decât acești rivali ai săi în versiunea sa high-end, dezvăluită în fotografii de către departamentul guvernului chinez care i-a acordat omologarea de tip. Astfel, noul model va primi energie electrică de la acumulatori de 100 kWh (și un circuit electric de 800 volți) în varianta sa de top.

Putere din plin pentru Smart #5

Puterea anunțată pentru vârful de gamă a Smart #5 impresionează și ea: 647 de cai putere, obținuți din cumularea a două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, care generează astfel și tracțiune integrală. Această valoare poziționează modelul germano-chinez deasupra tuturor celorlalte SUV-uri electrice din segment, inclusiv Hyundai Ioniq 5 N de 600 CP și Porsche Macan Turbo EV (584 CP). Acest Numărul 5 va exista și într-o altă versiune cu două electromotoare de putere totală ceva mai scăzută, 587 CP, tot cu tracțiune 4×4. Vor fi și două variante cu câte un singur motor, de 340, respectiv, 363 CP, ambele cu tracțiune spate. Deși foarte puternice și ele, acestea vor avea baterii de capacitate mai mică, construite pe baza tehnologiei LFP (litiu-ferofosfat) în locul celei LNMC (litiu-nichel-mangan-cobalt), pe care o folosesc versiunile cu două motoare. Până acum, producătorul nu a comunicat informații despre autonomia pe care o are fiecare din cele patru versiuni Smart #5.

Vom cumpăra Smart #5 la un preț competitiv?

Rămâne, evident, să aflăm prețul acestui Smart #5, o mașină chinezească, în esență, chiar dacă poartă o emblemă de oarecare prestigiu. Tariful nu îl vom ști înainte de prezentarea oficială a modelului pe piața europeană în lunile ce urmează. Logica ar dicta că începe la peste 40.000 de euro, în configurația sa de bază, știind că majoritatea modelelor concurente pornesc de la pragul de 45.000 de euro.

Vă recomandăm și:

Mercedes-AMG PureSpeed – Cu gândul la F1

Best Electric Car România 2024 – Ediția a patra

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


unu + = 5