Mercedes-AMG PureSpeed – Cu gândul la F1

0
1764

Iată că AMG, tunerul de casă al lui Mercedes, scoate pe scena auto un concept radical denumit PureSpeed. Conceptul este o avanpremieră a primului model din seria foarte limitată Mercedes-Benz Mythos.

Mercedes-AMG PureSpeed ar putea fi considerat un exercițiu de stil pentru că nu s-a pomenit nimic de motorizarea sa. Vorbim despre imaginea unei veritabile mașini performante cu un design radical de caroserie complet deschisă (fără acoperiș sau parbriz), cu două locuri, care aduce un tribut curselor cu motor. Însă gândiți-vă că va deschide seria Mythos strict limitată la 250 de unități ce va fi disponibilă doar celor mai dedicați pasionați și colecționari Mercedes Benz. Așa că ce vedeți în fotografii s-ar putea să fie pe bune și în viața reală!

Sursa de inspirație

Conceptul Mercedes AMG PureSpeed se vrea o adevărată mașină de curse, cu o siluetă extrem de joasă. Multe caracteristici de design au fost inspirate de hipercar-ul Mercedes AMG ONE, cum sunt părțile tehnice profilate ascuțit și construcția din fibră de carbon a secțiunii inferioare a vehiculului ce oferă un contrast puternic cu formele rotunjite ale caroseriei.

Tipic pentru o mașină sport sunt capota lungă și partea din față foarte joasă, cu un „nas de rechin” pronunțat. Designul părții frontale este similar cu Mercedes AMG ONE având o priză de aer inferioară largă, cu inscripții AMG și o stea Mercedes cromată brun poziționată între farurile frontale. La aceasta se adaugă capota sportivă optimizată aerodinamic, cu o evacuare suplimentară a aerului. Iar deflectoarele mici transparente, din față și laterale, direcționează fluxul de aer peste cockpit.

Designul roților este caracterizat de placarea unică din fibră de carbon pe jantele roților din față și din spate. Cele din față sunt deschise pentru optimizarea fluxului de aer ce răcește discurile de frână și reduc forța de presiune. Dar cea mai radicală abordare o reprezintă…

Sistemul HALO

Este un aspect culminant al designului prin care se înlocuiesc stâlpii A convenționali ai vehiculului. Acest element este un derivat direct din sportul cu motor și a făcut parte din fiecare vehicul Formula 1™ în 2018. Este cel care protejează capul șoferului în cazul unui accident, iar denumirea HALO îi descrie forma. Ca și în Formula 1 sistemul de siguranță din Concept Mercedes AMG PureSpeed constă dintr-un suport care este conectat la caroseria vehiculului. Componenta este optimizată aerodinamic și servește la protejarea ocupanților, la fel ca în Formula 1. Sunt incluse și două căști aerodinamice special concepute și fabricate pentru Concept Mercedes AMG PureSpeed. Astfel, câmpul vizual ca în Formula 1 devine astfel o realitate virtuală pentru două persoane. Interiorul adaugă mai multe elemente importante, cu conceptul său unic de culoare și echipament, precum și un ceas personalizat proiectat de IWC Schaffhausen pe tabloul de bord.

Alte detalii de design aduc, de asemenea, un omagiu sportului cu motor. Cele două susținătoare de cap aerodinamice din spatele scaunelor amintesc de mașini de curse legendare precum Mercedes-Benz 300 SLR, în care Stirling Moss și Denis Jenkinson au câștigat Mille Miglia în 1955 cu o viteză medie record de 157 km/h obținută pe drumurile publice.

Vopseaua caroseriei este într-un gradient de culoare de la roșu Le Mans, la gri grafit, cu un model AMG negru. Este o aluzie la schema de culori a mașinii victorioase „Mercedes 2-litre” în cursa de la Targa Florio, din Sicilia, în 1924. Era vopsită în culoarea roșie, care era de obicei rezervată mașinilor italiene. Cele de curse germane erau în mod tradițional vopsite în alb la acea vreme. Vopseaua roșie a fost menită să descurajeze fanii locali să împiedice parcursul mașinii în cursă. Ideea este că tertipul a funcționat. După mai bine de șase ore și jumătate și 432 de kilometri parcurși, mașina de curse Mercedes 2-litre, cu numărul 10, a trecut linia de sosire pe primul loc avândul pe Christian Werner la volan. Numărul 10 se găsește și pe aripile din față ale Conceptului Mercedes AMG PureSpeed și se referă la acea victorie de la Targa Florio de acum 100 de ani.

   

Vă recomandăm și: 

Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+ Cabriolet: decapotabilă cu 450 CP

Specialiștii din România, colaborare spectaculoasă pentru Mercedes-Benz E-Class

Mercedes-Benz – Impact total… vizibil

Mercedes-Benz GLB: Mai bun

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase × = 30