Stellantis renunță la o investiție semnificativă de aproximativ 1,5 miliarde de euro destinată brandului Maserati. Decizia este strânsă legată de problemele pe care le are sectorul auto în ceea ce privește modelele electrice. Jurnaliștii de la carscoops.com au ajuns la concluzia că acest plan va avea un impact major asupra viitoarelor proiecte ale producătorului italian.
Stellantis „taie” o investiție majoră de la brandul Maserati
Lucrurile devin tot mai serioase în acest domeniu, iar oficialii de la Stellantis acționează pentru a opri declinul sau măcar pentru a reduce viteza de scădere. Concluzia sursei citate? Planurile pentru versiunea complet electrică a modelului Maserati MC20, alături de variantele electrice ale Quattroporte și Levante, sunt acum incerte. Această decizie survine într-o perioadă dificilă pentru Maserati, care se confruntă cu scăderea drastică a vânzărilor și pierderi financiare substanțiale.
Anularea acestei investiții a fost confirmată de directorul financiar al grupului Stellantis, Doug Ostermann. Documentele financiare indică faptul că această retragere de fonduri va duce la abandonarea unor proiecte chiar înainte de lansare. Deși nu au fost dezvăluite detalii specifice, este de așteptat ca printre modelele afectate să se numere și MC20 Folgore, varianta electrică a celebrului supercar.
Maserati, cifre negative
Fără finanțare suficientă, Maserati va fi nevoită să renunțe la anumite planuri de viitor. Ostermann a subliniat necesitatea unei revizuiri a strategiei de lansare a noilor modele, în contextul unei situații financiare precare, cu pagube serioase în ultimii doi ani. În anul 2023, Maserati a înregistrat pierderi de 260 de milioane de euro, iar livrările globale au scăzut dramatic, de la 26.600 de unități la doar 11.300 în anul 2024.
- Citește și: Cine este de vină pentru vânzările slabe de la Maserati?
Această retragere a fondurilor ridică semne de întrebare cu privire la viitorul versiunilor electrice Quattroporte și Levante, existând posibilitatea ca acestea să nu mai ajungă pe piață deloc.
În același timp, Stellantis traversează o perioadă de tranziție la nivel de conducere. După plecarea fostului CEO, Carlos Tavares, în decembrie, grupul auto se află în proces de selecție a unui nou director executiv. Totodată, Stellantis trebuie să ia decizii strategice privind portofoliul său de mărci, analizând care vor fi păstrate și care vor fi eliminate – un proces care se anunță a fi extrem de dificil.