Toyota continuă să își consolideze reputația în segmentul mașinilor sport prin dezvoltarea unei versiuni GRMN a modelului GR Corolla. Această compactă sportivă, dotată cu tracțiune integrală și cu o putere de peste 300 CP, promite performanțe uluitoare datorită unei caroserii mai ușoare, unui motor îmbunătățit și unui șasiu reglat cu precizie. O posibilă rivală pentru Volkswagen Golf R, noua Toyota ar putea să rămână totuși inaccesibilă pentru piața europeană.
În 2022, divizia sportivă a Toyota, Gazoo Racing (GR), a transformat modelul Corolla hatchback, așa cum o făcuse anterior cu Yaris. Toyota GR Corolla este o variantă ultra-sportivă, care este disponibilă în Japonia și SUA, dar nu și în Europa, din păcate.
Hatchbackul este echipat cu un motor pe benzină, turbo, cu trei cilindri și 1,6 litri capacitate. Propulsorul este preluat de la GR Yaris, dar cu puterea crescută la 304 CP. Mașina vine cu tracțiune integrală, care oferă mai multe moduri de conducere, diferențiale cu alunecare limitată (opționale) și cutie manuală cu șase trepte sau automată cu opt rapoarte.
La lansare, GR Corolla a avut o ediție specială numită Morizo, denumită după pseudonimul de pilot al președintelui Toyota, Akio Toyoda. Aceasta a fost limitată la 200 de unități și a fost și mai radicală, beneficiind de un cuplu mărit, o cutie de viteze cu rapoarte scurtate și fără bancheta din spate, pentru a reduce greutatea. Totuși, Toyota nu se oprește aici și se pregătește să lanseze versiunea GRMN (Gazoo Racing Masters of the Nürburgring) a modelului GR Corolla.
Dezvoltarea modelului Toyota GR Corolla GRMN a fost observată pentru prima dată pe circuitul Nürburgring din Germania, unde a apărut un prototip cu partea frontală camuflată și un eleron mai mare pe hayon. Deși designul este parțial ascuns, se poate intui deja forma finală a mașinii.
Această compactă sportivă va beneficia de o parte frontală modificată, inclusiv extractoare de aer pe aripile față și, probabil, o capotă din fibră de carbon. Este posibil ca GRMN să fie mai joasă și mai lată decât versiunea standard a modelului GR Corolla, ceea ce îi va îmbunătăți manevrabilitatea. De asemenea, este de așteptat să fie cel puțin la fel de ușoară ca varianta Morizo, dacă nu chiar mai ușoară.
În ceea ce privește motorul, rămâne de văzut cât de mult poate fi împins motorul cu trei cilindri de 1,6 litri. Versiunea GRMN a modelului GR Yaris, disponibilă exclusiv în Japonia și limitată la 500 de unități, a avut aceeași putere de 272 CP ca și versiunea standard, însă cuplul a fost mărit de la 370 Nm la 390 Nm. În schimb, GR Corolla Morizo ajunsese deja la un cuplu de 400 Nm. Așadar, nu este exclus ca îmbunătățirile aduse la viitoarea Toyota GR Corolla GRMN să se concentreze pe transmisie, suspensii și reducerea greutății.
Se preconizează că producția va fi limitată, la fel ca în cazul altor modele GRMN. Deși prototipul testat pe Nürburgring avea volanul pe partea stângă, aceasta nu garantează că modelul va fi disponibil în Europa. Cu siguranță, este vorba de o variantă destinată pieței nord-americane, unde GR Corolla este deja disponibilă.
Noua Toyota GR Corolla GRMN, o potențială concurentă serioasă pentru Honda Civic Type R și Volkswagen Golf R, ar putea fi prezentată oficial în cursul anului 2025.
Vă recomandăm și:
Porsche Taycan GTS facelift: 700 CP pentru noua versiune electrică