TEST: Audi Q8 – Easy winter by Audi Q8

0
95

Într-o clasă în care BMW este inventator și inovator, unde Mercedes și-a făcut o remarcabilă apariție, unde surprizele păreau epuizate… apare Audi Q8.

Profitând de această iarnă „mediteraneană” am  luat Audi Q8 pentru un scurt drive-test care s-a dovedit mai mult decât surprinzător.
Încă de la prima vedere, Audi Q8 îți dă impresia că a fost construit folosindu-se toate mărcile grupului. Astfel, are măreția și masivitatea de la Q7, agilitatea și sportivitatea de la Cayenne și Urus, la care sunt adăugate sensibile momente de eleganță de la Bentayga.

Deși proaspăt intrat în această categorie exclusivistă de gusturi și cerințe a SUV-urilor coupe, Audi Q8 se dovedește un competitor demn de luat în seamă, capabil să facă față oricărui fel de provocări. Iată că, doar uitându-ne la grila față, cu prize mari de aer și cu farurile înguste cu LED, ne dăm seama că inima lui Q8 este, prin definiție, sportivă. Firește că aspectul masiv, teuton, te poate induce puțin în eroare, însă roțile de 22 inci, cu discuri și etriere mari, îți arată că ai de-a face cu un musculos pe care trebuie să îl mai și oprești atunci când îi încordezi toți mușchii.
Integrând perfect farurile și stopurile cu LED, grila față cu radare incluse, culoarea îndrăzneață și liniile „aerospațiale” ale ­designului, constructorul Audi realizează o caroserie compactă, etanșă parcă, care acoperă până și gurile de ieșire ale sistemului de eșapament, și care îți stârnește curiozitatea de a vedea cât mai repede cum arată la interior.

Odată deschisă ușa, după ce te-ai așezat la volan, totul pare un mare display stins. Pe sub tot parbrizul, din spatele volanului și până la ușa pasagerului, este un ecran imens, continuu, negru-lucios. Te simți de parcă te-ai urcat într-o navă extraterestră pe care ești nevoit să o pornești și să o conduci. Noroc cu mesajul de întâmpinare ce apare pe bord și te scoate din panică urându-ți „bun venit” la bordul lui Audi Q8. Mai mult decât atât, el îți arată și o variantă animată a mașinii, spunându-ți pe ce buton să apeși ca să pornească.
Bordul și consola centrală nu mai au niciun indicator analogic și aproape niciun buton. Totul este digital, iar locul butoanelor este luat de iconițe, care odată apăsate răspund cu o ușoară vibrație și un „click” sonor lăsându-ți senzația că ai apăsat pe un buton veritabil, fizic. Interesant este modul de comunicare cu GPS-ul, unde, pentru a căuta adresa dorită, este suficient să scrii cu degetul numele dorit pe display-ul de deasupra schimbătorului și toate adresele cu acest nume îți sunt relevate imediat.
După cele câteva reglaje de așezare la volan și o apăsare de buton, motorul pornește sonor, inconfundabil. Varianta testată este 50 TDI (286 CP) Quattro, Tiptronic MHEV. Chiar înainte de a mișca mașina de pe loc, senzorul de roți bracate avertizează că acestea nu sunt drepte, iar camerele îți prezintă poziționarea mașinii de parcă ai avea o dronă deasupra. Deși este o mașina masivă, cu o greutate de 2.145 kg, deci peste două tone, Audi Q8 se mișcă agil, rapid, iar suspensia reglabilă la care se adaugă tracțiunea quattro, o face capabilă să meargă pe orice suprafață de teren. Pentru drumurile aglomerate, de oraș, când motorul este oprit la semafoare, sau când staționezi într-o parcare, sistemul MHEV menține instalațiile de iluminare și climatizare active, astfel că nu vei resimți senzații de cald sau rece. Ce este interesant, este că motorul se oprește când funcția Stop&Go este activă, pe reducere chiar de la 25 km/h, timp în care MHEV intră pe regenerare și ține și sistemele active. Cutia este bine etajată, în oraș practic schimbarea vitezelor fiind imperceptibilă, iar la un condus mai sportiv, utilizând modul Dynamic și padelele pentru schimbarea vitezelor, totul este un deliciu.
BMW X6 sau Mercedes GLE Coupe se fac remarcate prin design-ul spectaculos, sportiv-agresiv: roți foarte mari și mai late pe spate decât cele de pe față, aripi bombate ce ies parcă din caroserie, evacuări mari și cromate. Audi Q8, deși este în aceeași clasă de crossovere cu celelalte două, de SUV-uri coupe, poate satisface orice gust, și poate ieși din nișa sportivității dovedind adevărate veleități de mașină de familie.

Foto: Emanuel Ilina

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


patru + = 13