TEST: BMW K1600 GT – Maiestuos… Impunător…

0
74

… Intimidant… puternic… rapid… comod… arogant… Orice adjectiv aş alege din cele enumerate ar defini cum nu se poate mai bine touring-ul celor de la BMW fără însă a-l descrie complet. De fapt, cred că modelul K1600 GT ar merita un nou cuvânt în dicţionar pentru că, în mod cert, este mai mult decât o simplă „motocicletă”.

Este suficient numai să te afli în preajma celor 334 kg de tehnologie germană ca să simţi forţa tăioasă a personalităţii pe care o degajă vârful de lance al gamei BMW Motorrad. Poate vi se pare că mă aprind prea uşor, dar cred că puţini şi-ar putea păstra neutralitatea la asediul la care te supune apropierea de acest touring îngâmfat. Dincolo de statura impozantă, dată de lungimea de 2,3 metri şi lăţimea de fix un metru, motorul cu şase cilindri în linie, vizibil în partea inferioară a şasiului sub forma unei bloc unitar de metal, confirmă uriaşul apetit pentru voiaje şi lasă să se ghicească infuzia de tehnologii avansate de care dispune acest bolid pe două roţi.

Deconspiră în același timp şi forţa care poate fi dezlănţuită la orice rotire a acceleraţiei. 160 CP și 175 Nm, distribuiţi pe un palier de turaţii limitat superior la 8.500 rpm, stârnesc respect până şi motocicliştilor experimentaţi. Evident, eu nu fac excepţie, deşi sunt departe de a mă socoti astfel. Aşezat în şaua lată, foarte comodă, mă simt exact la fel ca atunci când, copil fiind, mă ţinea tata pe genunchi: mic şi în siguranţă. Carenajul modelat ergonomic îmi adăposteşte genunchii, iar ghidonul cu întregul panou de bord – mai sofisticat decât al multor maşini – umple până la refuz de la un capăt la altul întreaga lăţime dictată de poziţionarea transversală a motorului. Peisajul este impresionant, iar sentimentul de protecţie pe care îl generează întregul ansamblu al motocicletei – echipată şi cu coburi laterali – este unul extrem de puternic. Inclusiv parbrizul înalt, reglabil electric, contribuie din plin la acest sentiment ocrotitor pe care îl transmite nonşalant K1600 GT. Confortul în mers este ireproşabil.

Poziţia în şa, în raport cu scărițele şi mânerele, este ideală pentru drumuri lungi. Sigur că dotarea standard este pe măsura unui preţ care porneşte de la 21.000 de euro, cu TVA inclusă. Practic, cu greu o să găseşti ceva care să lipsească. Pentru a nu dezamăgi, însă, pe nimeni, lista de opţionale concurează cu ceea ce oferă automobilele premium. Astfel, în cazul variantei de echipare GT, te poţi bucura de o sumedenie de echipamente: închidere centralizată cu telecomandă, pornire la buton, navigaţie, sistem audio cu radio şi mufe AUX / USB, reglaj electric pentru suspensie, posibilitatea de setare a răspunsului motorului, scaune şi mânere încălzite, controlul dinamic al tracţiunii (DTC), ABS PRO, far adaptiv cu Xenon şi chiar marşarier. Exact!… K1600 GT poate să meargă înapoi!

O simplă procedură mecanică, care pune demarorul la treabă, ajută la mersul înapoi prin apăsarea butonului folosit la pornirea motorului. Oricât de inedit (dar şi util la o motocicletă a cărei greutate maximă depășește 500 kg) mi s-a părut mersul cu spatele, recunosc că mai mult mă interesa cum merge în sens opus: cu fața. Am aflat foarte repede. La propriu: 110 km/h în treapta întâi, la o turaţie maximă a motorului de 8.500 rpm spune multe despre extraordinarul fuleu de care este capabil. Ciclistica foarte bună îl face uşor de strunit şi de controlat inclusiv la viteze mici, chiar și cu pasager în spate. În ciuda greutăţii, motocicleta se simte extrem de uşoară, agilă şi sprintenă. Motorul nu are reţineri în a o transforma, oricând dorești, într-un veritabil obuz tras la firul ierbii. Mai mult din jenă față de ceilalți colegi de stradă, aflați la volanul unor mașini pricopsite, nu am folosit niciodată întregul potențial al motorului când am accelerat. Chiar și așa, senzația de teleportare frizează realitatea. Sau invers. Aşa că vei avea ocazia să te minunezi neîncetat de cât de repede şi cât de sus poate urca acul vitezometrului, pe o scală marcată până la 260 km/h. În mod evident am sub mine mai mult decât un mijloc de transport cu două roți… BMW K1600 GT are strania calitate de a te duce acolo unde ţi-ai propus printr-un tunel personal şi, eventual, al celei care te însoţeşte pe șaua din spate, îmbujorată de emoţie şi bucurie.

Text: George Drugescu / Foto: Daniela MARINESCU

Articolul precedentSir. Sir Roger Moore
Articolul următorChevrolet Colorado ZH2: Misiune neconvențională
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 5 = treizeci cinci