TEST: Citroen C4 – Model emancipat

0
79

Cu o alură care excede silueta unui hatchback obişnuit, noul Citroen C4 îşi propune un singur lucru: să impresioneze. Aceeaşi intenţie răzbate şi din fișa de prezentare din moment ce vei descoperi aici sisteme precum Citroen Advanced Comfort, Citroen Smart Pad Support (premieră mondială) sau Highway Driver Assist.

 

Emanciparea siluetei noului model compact de la Citroen este evidentă. Asortate la această evoluţie, mai ales în plan vertical (este cu 9 mm mai scund decât DS3), jantele diamantate Camélia de 18 inci adăugă stabilitate şi prestanță designului. Elevarea nu este sesizabilă doar în plan stilistic. O gardă la sol la nivelul pragurilor care măsoară 24 cm, echilibrată de o constituţie robustă care oferă un spaţiu interior exemplar, deschid calea unor oportunităţi interesante de petrecere a timpului în compania noului C4. Cele două adâncituri laterale de pe capota motorului îi accentuează musculatura și se armonizează cu bandourile late, protectoare, care îmbracă partea inferioară a portierelor. Eleronul poziționat la semi-înâlțime, secţionează nemilos luneta. Patru portiere largi te invită să explorezi spaţiul interior. Dacă salţi picioarele peste pragurile de circa 13 cm înălţime (de la podea) eşti răsplătit cu tihna unui loc foarte confortabil, indiferent unde te aşezi. Decuparea inspirată a plafonului în dreptul tetierelor spate creează un spaţiu cu înălţimea de aproximativ 93 cm măsuraţi între şezutul banchetei şi plafon, pe direcţia spătarului. Constat că tot extins este şi locul pentru genunchi. După ce reglez scaunul de la şofer (88 cm între spătar şi bord) în spatele meu eventualul pasager are la dispoziţie 68 cm pentru picioare, măsuraţi tot la nivelul şezutului până la spătarul banchetei. Tot confortul este vizat şi de sistemul de suspensie cu amortizare hidraulică progresivă la ambele punţi – Citroen Advanced Comfort.

Este vorba despre acelaşi tip de amortizoare utilizate iniţial pe C4 Cactus şi C5 Aircross, care și-au câștigat notorietatea pentru eficiența cu care atenuează şocurile la capăt de cursă. 20 de inovaţii au fost brevetate în dezvoltarea acestora. Rezultatul este admirabil. Noul C4 pluteşte impasibil peste denivelări. Există și scaune Advanced Comfort, disponibile cu cinci din cele șase variante de amenajare interioară pregătite pentru noul C4.

În cazul modelului testat ele au fost oferite automat împreună cu tapiţeria mixtă Metropolitan Grey, detaşabilă datorită închiderilor cu fermoar. Îngroşarea cu 15 mm a stratului de spumă de pe scaune, cu o densitate mărită în zona centrală, contribuie atât la atenuarea şocurilor şi vibraţiilor resimţite cât şi la o ergonomie sporită la drum lung. Aşadar, noul C4 așază pasagerii la capătul unui circuit tehnologic menit să înăbuşe orice turbulenţe provenite de la calea de rulare, circuit care debutează cu talonul de 60 al anvelopelor de 18 inci. Efectul amortizării în cascadă se resimte sub forma unei călătorii extrem de line. La atmosfera plăcută contribuie şi motorul cu trei cilindri. Deservit de o transmisie automată cu opt raporturi şi capabil să-şi ajusteze răspunsul în funcţie de trei programe predefinite – Eco, Normal şi Sport – acesta reuşeşte să nuanţeze convingător ritmul călătoriilor. Flexibilitatea adoptării unui stil de condus incisiv merge până acolo încât este permisă schimbarea manuală a treptelor cu ajutorul padelelor instalate solidar cu volanul. S-a renunţat la schimbătorul clasic. Noul C4 are butoane de acţionare separate pentru Parking şi Manual, plus un levier minimalist, tip clapetă, pentru selectarea poziţiilor de lucru – R, N, D. Climatizarea şi sistemele conexe au alocat un etaj complet izolat, cu butoane rotative pentru comenzile uzuale (reglaj temperatură şi treaptă de ventilaţie). Tableta centrală cu ecran tactil şi diagonala de 10 inci este sediul central al funcţiilor, reglajelor şi aplicaţiilor disponibile. Bluetooth, Wi-Fi, partajarea Wi-Fi și Mirrorscreen se adăugă la compatibilitatea Apple şi Android. O elongaţie practică a facilitaţilor multimedia, cu statut de unicat în industrie şi premieră mondială în acelaşi timp, este reprezentată de Citroen Smart Pad Support. Acesta este compus dintr-un element de susţinere care glisează din bord pe care se montează o placă suport pentru tablete cu dimensiuni maxime de circa 260 x 280 mm. Sub acesta, dar deasupra torpedoului clasic, se află un sertar orizontal foarte practic care culisează în planșa de bord. Flexibilitatea compatibilităţilor este întregită de prezenţa conectorilor USB de tip A şi C, atât în faţă cât şi în spate. Motorul de 1,2 litri se înscrie pe aceeaşi spirală a avansului tehnologic din moment ce, folosindu-se de doar trei cilindri, oferă rafinament şi forţă. Cu excepţia programului Eco, livrează accelerări viguroase şi poate întreţine cu uşurinţă un regim de călătorie în condiţii de autostradă. Îi sunt suficiente 2.100 rpm pentru a menţine 130 km/h în treapta a opta cu preţul unui consum instantaneu de circa șase litri. Interesant este că la 90 km/h consumă exact la fel ca la 100 km/h – circa patru litri. Echivalența este arbitrată de transmisie: în primul caz utilizează treapta a şaptea care obligă motorul să funcţioneze la 1.700 rpm, iar în al doilea caz foloseşte treapta a opta care reduce turaţia cu 100 rpm. Ralantiul este foarte potolit. Debutează cu 800 rpm pentru ca după atingerea temperaturii de regim să se stabilizeze la 700 rpm. Cadența redusă nu tulbură cu nimic atmosfera liniştită de la bord. Trepidaţiile sunt absorbite eficient, iar zgomotul foarte bine filtrat. Cu o ofertă de spaţiu interior care excede posibilităţile unui hatchback compact obişnuit şi accesorizat cu generozitate, noul C4 se repoziționează ambiţios nu numai în gama Citroen, dar şi în segmentul din care face parte.

http://www.autotestmagazin.ro/primele-imagini-cu-noul-model-compact-citroen-c4-si-e-c4/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


doi + 3 =