TEST: Harley Davidson Pan American – Legend Update

0
870

Harley Davidson a fost, este și se va afla întotdeauna printre cele mai răsunătoare nume din lumea motocicletelor și nu numai.

Ce este interesant la constructorul american este că, din când în când, se aventurează în lumi necunoscute, între modele atipice lui, în acțiuni revoluționare, remarcabile. Primul pas a fost cel al inventării segmentului „Chopper”, unde modelele Road King și Softail au fost adevărate pietre de hotar. Iar segmentul „Touring” a fost reinventat și schimbat fundamental de Harley Davidson în „Grand American Touring” odată cu apariția modelului Street Glide. Bineînțeles, nu putem să uităm spectaculoasa și remarcabila apariție a modelului V-Road, care a zdruncinat piața „Muscle Bikes”. Iată că, Harley ­Davidson intră în segmentul „Touring” cu un model complet atipic istoriei lor – Pan American 1250.
Probabil că nimeni nu ar fi crezut acum câțiva ani că Harley Davidson va intra pe acest segment, iar dacă ar fi crQezut, ar fi privit sceptic această intrare. Mărturisesc că și eu mă aflam în această categorie, până am mers cu Pan American.
Spre deosebire de întreaga gamă Harley Davidson, modelul Pan American iese din tipare și intră în forță într-o lume nouă pentru constructorul american, reprezentând cu mândrie renumele.
Pan American este o motocicletă modernă, adaptată unor călătorii lungi cu diverse schimbări de vreme și de suprafață de rulare. Interesant este că, trecerea de la asfaltul uscat la cel umed sau la suprafețe nisipoase, noroioase sau acoperite de frunze se face cu ușurință printr-o simplă apăsare de buton. Totodată, aplicația Harley Davidson se cuplează prin telefon cu ecranul motocicletei arătându-ne rapid traseul pe GPS, variantele de mers și felul călătoriei. Aplicația va înregistra călătoria și vei intra în lumea HD Rides.
Ca orice vehicul al zilelor noastre, Pan American nu a făcut rabat nici de la ecranul mare, plin de informații și nici de la butoane. Ambele părți ale ghidonului sunt pline de butoane, iar din această cauză avertizorul sonor și semnalizatorul sunt puse în poziții cu acces complicat. Tot la categoria asta se încadrează și cricul, care este micuț și ușor escamotat de pedala de ambreiaj.

Poziția la drum este înaltă și oferă siguranță și confort. Modurile de condus (rain, road, off-road și sport) schimbă fundamental comportamentul motocicletei, de la una foarte lentă, cu delay la pornirea de pe loc pe modul Rain, până la una agresivă și fâșneață pe modul Sport. Motocicleta este foarte manevrabilă și, fie că ești în trafic aglomerat, fie că ești pe autostradă sau pe teren accidentat nu există niciun moment în care să te simți nesigur. În plus, este stabilă, iar unghiurile de înclinare pe viraje se apropie foarte mult de categoriile Sport și Street Fight. Mi-ar fi plăcut ca modelul pe care l-am testat să fie echipat și cu portbagaje pentru a-i vedea comportamentul și când este încărcat.
Trebuie să recunosc că Harley Davidson Pan American m-a surprins plăcut. Chiar când condițiile europene de omologare au redus semnificativ legendarul sunet Harley Davidson și forma motocicletei este total atipică pentru ei, Pan American este capabilă să satisfacă multe gusturi, mai ales pe ale celor pasionați de categoria Touring, de drumurile lungi, de modernitate și de gadgeturi electronice.

Foto: Emanuel Ilina

http://www.autotestmagazin.ro/harley-davidson-bucherer-blue-edition-giuvaierul-pe-doua-roti/

http://www.autotestmagazin.ro/model-aniversar-harley-davidson-xg750r/

http://www.autotestmagazin.ro/harley-davidson-livewire-electric/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


1 × sapte =