Mini Cooper Countryman – Invitație la joacă

0
77

Mini Cooper Countryman: Din cele cinci variante de caroserie, câte numără actuala gamă Mini, modelul Countryman este cel mai generos din punct de vedere dimensional. Aproape 4.800 mm în plus la lungimea totală și un excedent de 659 litri volum util față de Mini în trei uși demonstrează rapid și elocvent la ce este bun Countryman: să îmbine utilul cu plăcutul.

Dintot­­dea­­una m-am simțit bine în Mini. Aranjamentul inedit al cea­­­­­­­­­su­­rilor de bord, bu­­toa­­­­nele de origine „aero”, care se strecoară armonios în linia stilistică generală, ­­­ nuanţea­­­­ză, alături de enor­­mul ­ display circular plasat central, individualitatea care a caracterizat acest model.

O calitate care s-a dovedit a fi o trăsătură intrinsecă a sa, indiferent de generația din care face parte. Practic a fost mereu „altfel”. Un amestec eclectic și incitant de calitate, ergonomie, acurateţe, texturi plăcute atât ochiului cât și la atin­gere – ingrediente dozate variat, dar bine cumpănit – creează o atmosferă interioară inconfundabilă. Prezența tehnologiei avan­­­sate este discretă, dar ușor de descoperit. Ecranul central este cel mai bun exemplu, pentru că include o grămadă de funcții, inclusiv o informare legată de pulsul șoferului, ascunsă în aplicația Mini Country Timer. Poziția de condus o obții ușor graţie multiplelor reglaje ale scaunului, inclusiv pentru lungimea şezutului. Capota bombată în partea centrală, asemenea bicepşilor lucrați conştiincios la sală, se strecoară provocator în câmpul vizual deschis de parbrizul curbat, prea puțin înclinat. Este binevenit tratamentul în negru complet pentru interior care îi conferă un aer sportiv-dramatic. Este, în același timp, foarte rezistent la stresul utilizării cotidiene.

Instalat în habitaclul spaţios, realizez ecartul care îl separă de restul gamei. Beneficiarii principali par a fi pasagerii din spate, care se pot bucura de o călătorie confortabilă. Pe de altă parte, capabil să asigure un volum util care poate ajunge până la 1.390 litri, înțeleg că beneficiile continuă și dincolo de oferta de spațiu a banchetei spate. Este evident că Mini Countryman poate acoperi cu ușurință nevoile unei familii tinere și active. Ce se întâmplă, însă, dacă își doresc și o mașină agilă? Pornirea motorului diesel de 1995 cmc mă face să cred că nu ar avea de ce să-și facă griji în privința asta. 190 CP și 360 Nm raportați la o greutate proprie de 1.650 kg înseamnă un singur lucru: distracție. Transmisia automată cu opt trepte parcă îți anticipează mișcările, iar direcția asistată electric opune o rezistenţă robustă care mă incită să apăs din ce în ce mai mult pe accelerație. Volanul grăsuţ, cu prize bine conturate în poziția 10-2, completează inspirat invitația la joacă. Cedez prea repede și descopăr un apetit sănătos pentru sport. În ciuda dimensiunilor de gabarit măricele (până şi deasupra capului mai este loc de un lat de palmă până la plafon) ținuta de drum este una hotărâtă. Asta nu îi anulează nicidecum șansele la un comportament stradal civilizat. 90 km/h în treapta a opta obligă motorul să păstreze o turaţie de 1.250 rpm și un consum instantaneu de circa patru litri. Rularea cu 100 km/h nu schimbă prea mult lucrurile: turaţia crește cu aproximativ 250 rpm, iar consumul cam cu 1-1,5 litri. Viteza maximă permisă pe autostradă este menținută, în aceeași treaptă, cu prețul a 2.000 rpm și un consum instantaneu care oscilează în jurul a șapte litri.

Mecanica oferă un spectru larg de comportamente dinamice, ascunse în spatele a trei setări posibile: Green, Mid și Sport. Pneurile Pirelli P Zero cu dimensiunile 225/50 R18, tracţiunea integrală și suspensia orientată către o ținută de drum de încredere te îmbie să selectezi mai mereu modul Sport. Poți intensifica nervozitatea sesiunilor sportive (dar și comportamentul dinamic în oricare dintre celelalte două moduri disponibile) dacă poziţionezi levierul schimbătorului de viteze în fereastra marcată cu „M/S”. O iritare suplimentară se strecoară în răspunsul mecanicii și brusc accelerările capătă mai multă voluptate. Cameleonic în ceea ce privește felul în care se lasă condus, Countryman se dovedeşte a fi deosebit de atent și consecvent când vine vorba de confortul pasagerilor. Sau de as­pectele funcţionale; nu mai puțin de cinci spaţii de depozitare se află numai în zona cotierei centrale, plus unul sub scaunul de la șofer. Cumva, este atent la toate, în spiritul celebrei politeţi britanice. Cum să nu îl îndrăgeşti?…

     Text: George DRUGESCU / Foto: Radu BUHĂNIŢĂ

Articolul precedentClarisa Iordache: Drumul endometriozei în România. De la diagnostic la înconjurul țării
Articolul următorRAR: IRUM TAGRO – 100% românesc
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 5 = patru