TEST: Mitsubishi ASX – Pregătit de drum

0
94

După nouă ani de la apariția sa pe piața europeană, Mitsubishi ASX trece printr-o serie de schimbări care să-i întărească poziția a treia în ierarhia celor mai bine vândute modele ale constructorului japonez la nivel global.

Poziționat ca SUV intermediar al Mitsubishi Motors, alături de Eclipse Cross SUV Coupe și de Outlander (și PHEV), ASX este o alternativă pentru familiștii activi care vor să treacă de la hatchback-ul compact la o variantă cu tracțiune integrală și cu reale veleități de tractare pentru activități „outdoor”. Asta chiar dacă își petrec o mare parte din timp în mediul urban. Iar în segmentul său trebuie să facă față unor competitori puternici precum KIA Sportage, Hyundai Tucson, Mazda CX-3, Honda CR-V, Toyota RAV4, Nissan Qashqai sau Skoda Yeti.
În actuala transformare, modelul este un exponent al conceptului Dynamic Shield cu un design schimbat al părții frontale a mașinii ce implică redesenarea calandrului și a capotei, iar parașocurile sunt schimbate atât în față cât și în spate. Accesul în cabină este facil, iar odată așezat în locul șoferului descoperi o nouă planșă de bord și un display de 8 inci.
După ce ai pornit motorul, te miri că este destul de multă liniște. Ce-i drept este un benzinar, dar de 2,0 litri, ce dezvoltă 150 CP și un cuplu motor maxim de 195 Nm și îl înlocuiește pe cel anterior de 1,6 litri și 115 CP. Este singura motorizare de pe piața noastră în acest moment.  Schimbarea este binevenită pentru că acum dispuneți de un plus de putere ce vă permite să părăsiți fără probleme drumurile asfaltate și să vă aventurați prin locuri mai puțin „civilizate”, însă este bine să dispuneți și de anvelopele adecvate pentru acestea. Pe de altă parte, dacă veți dori să plecați prin lume și cu o remorcă sau rulotă după dvs., veți avea o sarcină mult mai „ușoară” față de motorul anterior de 1,6 litri.

Totuși, pentru cei care sunt niște inveterați ai SUV-urilor, valoarea momentului motor maxim poate părea destul de redusă, dar ­este suficientă pentru noul sistem 4-Wheel Drive pus la dispoziție de constructorul japonez. Transmisia este CVT, iar când ai trecut ­maneta în „drive” și apeși pedala de accelerație, zvâcul pe care-l simți te face să te uiți lung la vitezometru. Faci ochii mari și te gândești ce nu este în regulă, de parcă ASX s-ar fi săturat să stea degeaba și i-ar fi mai bine pe drum, oricare ar fi el. Și apoi descoperi în afișajul din bord un mic chenar care încadrează un „4WD Auto”. „Păi, da!” mi-am zis în acel moment „acum pot spune că mă simt… integral. Așa pornește dumnealui, carevasăzică!”. Apoi am apăsat comutatorul central pus înaintea manetei transmisiei și ajung la varianta „X2”, adică tracțiunea pe puntea față, după ce trec de modul „4 WD Lock”. Teoretic, acum pot să mă pun în mișcare oriunde mă duce imaginația… terestră. Practic, traficul din București îmi amintește că mai sunt destule de făcut pentru materializarea unor asemenea scenarii S.F. … Și apropo, dacă nu aveți nevoie să părăsiți șoseaua ori să mergeți pe suprafețe alunecoase, denivelate sau desfundate, este bine să lăsați cele două moduri „integrale” în pace, iar cel 2WD vă va fi mai mult decât suficient pentru o serie largă de utilizări ale lui ASX, adică de la manevre în locuri înghesuite până la parcări în locuri mai greu accesibile, inclusiv pe trotuare atunci unde este cazul. Garda la sol de 190 mm vă permite acest fapt fără probleme.
Ce o să vă sâcâie atunci când porniți de pe loc sau o să vă opriți la semafor este inscripția AS&G care va clipi de fiecare dată, adică vă anunță că sistemul Auto Stop & Go funcționează și vă „taie” motorul  atunci când staționați. Dar este totuși eficient, așa că este bine să uitați de el. Apăsați pedala de accelerație, iar motorul își va relua atribuțiile sale funcționale. Pe de altă parte, însă, este una dintre soluțiile care vă mai taie din emisiile de carbon și contribuie și la reducerea consumului de combustibil. Iar dacă țineți cont și de sistemele de siguranță precum avertizarea vehiculelor din „unghiul mort” (Blind Spot Warning), avertizarea la ieșirea cu spatele din parcare (RCTA) și sistemul de asistență la schimbarea benzii de rulare (LCA) nu vă mai rămâne decât să vă încărcați cu răbdare și… atenție la semafor și la semnele de circulație. De restul se ocupă ASX.

     Text /Foto: Radu BUHĂNIŢĂ

Articolul precedentTEST: Honda CR-V Hybrid – Simbioză perfectă
Articolul următorTEST: Ford EcoSport A6 – Sobru și sportiv
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


noua + = 15