O camionetă nu reprezintă prima opțiune pentru un cumpărător clasic de mașini de familie. Nici a doua. Dar pentru un „worker” cu propria afacere poate îmbina cu succes mașina de lucru, cea de toată ziua sau de ieșit la activități outdoor. Sau de plecat în vacanță. Oriunde. Fără bătăi de cap.
Prima generație Mitsubishi L200 a apărut în 1978. Acum suntem la cea de-a cincea. Pentru un pick-up, crezul constructorului japonez este să ofere funcționalitatea și fiabilitatea unui vehicul de lucru în toată regula, dar cu un volum interior specific unui autoturism de familie. Practic, dacă i se carosează bena (se acoperă) L200 devine o veritabilă mașină de familie, cam înaltă ce-i drept, dar care obține o suprafață de încărcare de 1.520 mm lungime și 1.470 mm lățime. Adăugați și aproape jumătate de metru în înălțime. Ce se poate transporta aici rămâne la alegerea dvs. Desigur, mă refer de varianta cu cabină dublă. Alternativa se cheamă Club, iar cei care sunt fermieri o vor iubi sincer.
Revenind la „double cab”, acesta preia elemente ale conceptului „Sport Utility Truck” apărut acum mai bine de doi ani. Elementul central este, evident, cabina inspirată de la arhicunoscutul model Pajero, care își păstrează alura delimitată de conturul „J-Line” în zona benei.
Interiorul cabinei este „aerisit” și oferă spațiu consistent de mișcare, iar bordul, fără zorzoane, permite accesul facil la comenzi. Pentru o mașină înaltă, din scaune, „botul” camionetei este bine delimitat, vizibilitatea generală fiind extinsă de reajustarea montanților A.
Dinamica pentru un pick-up se concentrează în jurul cuplului motor. Adică 430 Nm puși la roată de o unitate diesel 4N15 de 2,4 litri și 181 CP din noua familie de motoare MIVEC. Transmisia automată, cu 5+1 raporturi, poate părea că nu „cadrează” cu ideea de camion, însă marele avantaj este că, în sarcină, nu oprești motorul decât dacă vrei în mod special. Consumul mediu la drum lung a fost de 7,1 litri și în regim combinat oraș-afară de aproape 9 litri, iar comportamentul te duce serios cu gândul la o mașină de familie.
Puntea spate a fost la rândul ei îmbunătățită, după spusele constructorului, arcurile lamelare fiind redimensionate pentru atenuarea efectului de „jumping” atunci când treceți peste obstacole ceva mai răsărite. De altfel, confortul călătoriei este de notă mare și datorită punții față dublu-braț, iar rigiditatea torsională, crescută și ea cu 7%, îi permite lui L200 o manevrabilitate și o ținută de drum demnă de un sedan… dar cu un portbagaj mai mare. Zgomotul la rulare este redus în parte de „ligatura” înaltă a șasiului, de izolarea compartimentului motor și apoi de materialele fono-absorbante folosite pentru podeaua și plafonul cabinei. Iar pentru varianta „duble cab”, cea despre care vorbim, spațiul pentru picioare este de 1.745 mm, cu 20 în plus față de generația anterioară, și le permite ocupanților banchetei să călătorească confortabil pe distanțe lungi. Un pickup de peste cinci metri lungime este delicat de manevrat în spații înghesuite, dacă trebuie să dai cu spatele. Ce-i drept, pentru poziția înaltă a șoferului, oglinzile laterale mari sunt de un real ajutor, însă luneta din dotare, care nu vă oferă vizibilitate din cauza benei, vă pune pe gânduri. Nu-i nimic, vă scoate din impas camera de luat vederi din oblon disponibilă în dotare standard de la nivelul de echipare Intense. Priviți displayul central în timp ce faceți manevrele și veți găsi traiectoria optimă ca să vă încadrați la marele fix în spațiul de parcare găsit. În cazul în care nu aveți de ales v-am spus că parcarea pe trotuar este o joacă? Garda la sol de 205 mm vă scutește de orice fel de bătăi de cap. De altfel este unul dintre punctele forte ale L200, iar evoluția sa în teren accidentat o să convingă multă lume. De capitolul aceasta se ocupă sistemul Super Select 4WD II acționat printr-un buton rotativ situat pe consola centrală. Aveți la dispoziție două „arii” de comenzi: 2H și 4H pentru „uzul” în condiții obișnuite de rulare în care puteți schimba tracțiunea la viteze de până în 100 km/h; și 4HLh și 4HLc în care intră în joc diferențialul central pentru situații de rulare solicitante…
Text / Foto: Radu BUHĂNIŢĂ