TEST: Opel Crossland X – Mezinul gamei

0
126

SUV-ul este la modă, iar Opel nu vrea să rateze ocazia de a obține o felie din acest segment. Parte din grupul francez PSA, Opel a introdus două noi modele cu care vrea să cucerească publicul. Am pus la încercare noul Opel Crossland X.

Piața modelelor SUV și crossover este în creștere.
Fiind ceva mai robuste față de un hatchback clasic, sunt din ce în ce mai populare și  toți constructorii importanți oferă cel puțin un model pentru fiecare segment de piață.
Majoritatea constructorilor are câte un SUV pentru fiecare segment important de modele, iar Opel nu este o excepție. Pe lângă deja cunoscutul Mokka X, a adăugat mai noile Crossland X și Grandland X. Acestea împart platformele tehnice cu modele din gama Peugeot și Citroen. Opel Grandland X o împarte cu Peugeot 3008, iar Crossland X este similar cu Citroen C3 AirCross și Peugeot 2008.
Noul Opel Crossland X este disponibil în trei variante de putere pentru motorul de 1,2 litri pe benzină. Prima versiune are 81 CP și folosește varianta aspirată. Urmează cea turbo de 110 CP, iar cea mai puternică este cea de 130 CP. Pentru cei care preferă motorizările diesel, Crossland X poate fi comandat cu motorul 1.6 CDTi în variantele de 99 sau 120 CP. Transmisia este asigurată de o cutie de viteze manuală cu cinci trepte sau de o cutie automată cu șase trepte. Puterea este transmisă către puntea față, Crossland X nefiind disponibil în versiunea cu tracțiune integrală.
Modelul testat de noi a fost echipat cu motorul 1,2 turbo de 110 CP și cutie de viteze automată cu șase trepte. Trebuie spus de la bun început că propulsorul pe benzină are trei cilindri, iar acest lucru se traduce printr-o serie de vibrații ce se transmit în habitaclu mai ales când motorul este la relanti. Dacă facem abstracție de aceste vibrații, motorul este unul destul de agreabil, cu resurse suficiente pentru a mișca cu aplomb caroseria modelului. Cuplul maxim este de 205 Nm și este atins la 1.500 rpm, ceea ce înseamnă că Opel Crossland X răspunde prompt chiar și la turații reduse. Unitatea de 1,2 litri începe să își arate limitele pe autostradă, atunci când trecem de 110 km/h și reprizele devin lente.

Cutia automată cu șase trepte schimbă vitezele relativ ok, dar a fost setată pentru a ține motorul subturat și a obține un consum de carburant mai bun. Acest lucru încurajează vibrațiile menționate mai sus și, din păcate, nu există un alt mod de operare al cutiei în afară de poarta manuală pentru schimbarea treptelor prin acționarea levierului.
Consumul de carburant este de 5,5 litri/100 km, aceastea fiind cifrele oficiale anunțată de Opel în ciclul mixt. În cadrul testului nostru, am folosit automobilul preponderent în mediul urban, iar consumul de carburant s-a situat în jurul valorii de 8 l/100 km.
Noul Opel Crossland X înlo­cuiește modelul Meriva, un monovolum de clasă mică, care s-a bucurat de ceva succes mai ales în Europa de Vest. Ultima generație a venit cu portiere spate ce se deschideau în sens opus, o inovație care nu prea a fost pe gustul publicului. În plus, monovolumele nu mai sunt atât de populare, așa că Opel a preferat un crossover drept înlocuitor. Crossland X păstrează, însă, ceva din linia unui monovolum, dar metamorfozat într-un crossover de clasă mică, excelent pentru traficul urban. Designul său se încadrează perfect în linia actuală de stil a producătorului german.
Crossland X excelează în mediul urban, modelul fiind foarte manevrabil grație unei direcții ușoare, chiar dacă lipsită cumva de feedback. Vizibilitatea este însă excelentă, iar poziția la volan este optimă. Suspensia este setată pentru confort și ăsta este un lucru bun, Crossland X fiind alegerea pentru cei care își doresc o mașină de familie. La limită, comportamentul rutier este subvirator.
Instalați la volanul modelului Crossland X, observăm o serie de comenzi similare cu cele ale modelelor din familia PSA, dar acest lucru este perfect normal, având în vedere că toate modelele bazate pe această platformă sunt asamblate în aceeași uzină PSA din Spania. De remarcat că pe modelul nostru de test, sosit în echiparea de top, Ultimate, Opel a pus o serie de dotări ce până nu de mult nu se regăseau pe modele din această clasă. Avem head-up display cu afișaj pe parbriz, volan încălzit, sistem de navigație și sistemul Opel OnStar ce permite apelarea unui operator dedicat pentru orice întrebare legată de mașină sau setare. Telefonul poate fi încărcat inductiv, dacă terminalul dispune de această tehnologie, avem două mufe USB bine plasate, iar când conectăm telefonul pe fir, meniul său va fi reflectat pe display-ul tactil prin intermediul sistemului Apple Car Play sau Android Auto. Portbagajul este încăpător, având un volum de 410 litri.
Opel Crossland X poate fi achiziționat pentru suma de 12.920 euro (TVA inclus) în varianta de bază Enjoy echipată cu motorul pe benzină de 81 CP și cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Versiunea testată de noi, 1.2 turbo 110 CP Ultimate, costă 20.250 euro (TVA inclus).

 Text: Dragoș Băltățeanu /Foto: Bogdan Paraschiv

Articolul precedentNicolai Tand: „Chef” cu Dacia 1300
Articolul următorTEST: Nissan Navara – SUV-ul cu benă
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


2 × = sase