Test: Renault Captur – Urban crossover

0
67

Renault Captur Segmentul crossoverelor de clasă mică este foarte nou pentru o piață dinamică în care jucătorii trebuie să se adapteze rapid și din mers trendurilor. Francezii au înțeles de la început acest fapt iar Renault Captur este replica lor.

fisa tehnica 1Inspirat din conceptul cu același nume, Renault Captur este primul crossover urban al constructorului francez care combină caracterul și robustețea unui SUV, cu spațiul interior și modularitatea unui MPV și cu dinamica unui hatchback. Aici se adaugă o largă varietate de personalizări în funcție de opțiunile viitorilor posesori, fani sau nu ai uneia dintre categoriile menționate.
Argumentele francezilor referitoare la caracterul de SUV sunt ampatamentul de peste 2,6 metri care împreună cu ecartamentul față de 1,531 metri îi asigură o ținută sigură și pe drumurile mai puțin asfaltate, iar jantele de 17 inch contribuie la un look atletic. Din păcate, fără vreo tendință de 4×4.

Renault CapturCele legate de MPV se referă la poziția șoferului, cu zece cm mai înaltă decât la Clio, la lungimea cabinei de 1730 mm de la pedala de accelerație și până la spătarul banchetei și la volumul portbagajului de 377 litri ce poate ajunge la 455 cu locurile din spate aflate în cea mai avansată poziție a lor.
De la hatchback a preluat comportamentul și manevrabilitatea în ciuda centrului de greutate care este sensibil mai ridicat decât al clasei. Setările suspensiei au fost adaptate să compenseze supra-înălțarea și să nu afecteze dinamica și confortul specific categoriei.

Renault Captur Pentru o subcompactă interiorul oferă suficient spațiu și libertate de mișcare, cu condiția ca ocupanții să nu treacă de 1,80 metri înălțime, și poate fi personalizabil indiferent dacă proprietarul poartă fustă sau pantaloni. Un bun exemplu sunt tapițeriile „zip collection”, în opt variante, prevăzute cu fermoar, acestea fiind detașabile și, mai ales, pot fi curățate ușor, inclusiv la mașina de spălat. Partea delicată este că acestea sunt disponibile standard doar la ultimul nivel de echipare, Dynamique, iar pentru Expression, cel de-al doilea, unde sunt trecute la opționale, trebuie să scoateți din portofel încă 323 de euro. Este un efort la achiziționare, dar vă scutește de banii dați pe curățare după aceea.

Renault Captur fisa tehnica 2Motorizarea cuprinde o unitate diesel, 1,5 dCi de 90 CP și două pe benzină, Tce de 90, respectiv 120 CP. Ultima a fost cea testată împreună cu o transmisie EDC cu dublu ambreiaj, configurație avută mai înainte la Renault Clio4, model cu care împarte aceeași platformă tehnică B, cea care deservește aproximativ 20 de diferite modele construite de către Alianța Renault-Nissan.
„Mariajul” dintre EDC și motorul în patru cilindri pe benzină i-a permis lui Captur un comportament vioi, care, în ciuda diferenței de masă proprie, de 165 de kg, nu a dat o diferență notabilă de consum față de Clio, cu sau fără modul ECO. Faptul este de apreciat mai ales când petreceți mult timp în trafic, în orele de vârf. Și ceea ce consider că este un plus: garda la sol de 200 mm vă poate ajuta în „jungla urbană” să depășiți obstacole precum o bordură mai înaltă de trotuar, atunci când locurile de parcare sunt o problemă, iar diametrul de bracare sub 10,5 metri vă poate ajuta să faceți, fără probleme, manevre în locurile înghesuite.

Drive-test realizat de Radu Buhăniţă
Foto: Tibi MÎNZU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


7 − patru =