TEST: Toyota Corolla – Așteptări depășite

0
87

toyota corolla (4)toyota corolla (2)Alura zveltă, reţeta echilibrată aplicată atât mecanicii cât şi spaţiului interior plus promisiunea unei fiabilităţi care a făcut din Toyota un etalon în industria auto ar fi primele argumente care te fac să urci într-o Toyota Corolla. Să fie oare şi singurele?…

toyota corolla (8)Motorul 1.4 D-4D de 90 CP pare să nu intre pe această listă. Disponibil ca unică variantă diesel prezentă în ofertă, este clar că nu-ţi lasă prea multă libertate de mişcare. Aşa că, vrând-nevrând, dacă te interesează o astfel de motorizare eu zic să iei cheia şi să faci un test-drive fără să te laşi influenţat de numărul îndoielnic de cai putere pe care îi pune la dispoziţie. Ca să fiu sincer, cam asta a fost starea de spirit şi în cazul meu. Pentru un sedan compact cu un portbagaj de peste 450 litri şi cu o lungime de 4,6 metri pare, oricum am privi lucrurile, puţin submotorizat pentru pretenţiile în materie de dinamicitate pe care le avem astăzi de la o maşină nouă. Până să pornesc motorul ştiam deja că distracţia în această companie este la fel de probabilă ca viaţa pe Marte… Apoi am devenit atent. Ştiu că este vorba de un diesel şi mai ştiu foarte sigur că am apăsat butonul care îl trezeşte la viaţă. Văd clar cum turometrul și-a săltat acul undeva la 750 rpm. Cu toate astea, prin panourile caroseriei, abia îşi face loc un zgomot timid. Hmmm… Plăcută surpriză. În stilul Toyota, despre a cărei generozitate referitoare la opţiunile pe care le pune la dispoziţia clienţilor am vorbit un pic mai sus, motorul 1.4 D-4D nu poate fi cuplat decât cu o transmisie manuală cu 6 raporturi. Aşa că selectez treapta întâi şi mă avânt în traficul din zona Pipera, renumit pentru miraculoasa sa capacitate de a împietri maşinile cu orele.

toyota corolla (5)Nu ştiu prin ce minune reuşesc să mă eliberez rapid din strânsoarea sa şi iată-mă pe A3. Obligat de configuraţia intrării pe autostrada care face legătura între Bucureşti şi Ploieşti, frânez şi accelerez repetitiv. Apoi, imediat ce drumul se lărgeşte, mă lansez către 130 km/h. Este pentru prima oară când simt viaţă sub capotă. Este drept că numărul de căluţi este mititel, dar cuplul de 205 Nm restabileşte nivelul de competență al motorului. Livrat la valoarea maximă, între 1.800 şi 2.800 rpm, este capabil să imprime accelerări consistente în primele trei trepte, mai ales dacă forţezi până la turaţia maximă – aproximativ 5000 rpm. Pragurile de viteză care jalonează limitele acestora sunt 50 km/h pentru treapta întâi, 80 km/h pentru a doua şi 130 km/h pentru a treia. Selectez treapta a şasea fără să pierd din viteză. Mecanica se relaxează după cum îmi arată şi ceasurile de bord: turaţia scade sub 2.500 rpm, iar consumul instantaneu se stabilizează cam la 5 litri. Preferi mersul cătinel? La 90 km/h, în aceeaşi treaptă, motorul are în jur de 1.500 rpm, iar consumul scade la 3-4 litri.

toyota corolla (1)toyota corolla (3)Din păcate, acurateţea măsurătorii ochiometrice a acestuia lasă de dorit din moment ce Toyota a avut grijă să folosească marcaje din 10 în 10 unităţi… Deci, greu de spus cât consumă exact. Ce pot, însă, să spun fără niciun dubiu, este că la viteza de croazieră specifică autostrăzii se comportă admirabil din punct de vedere fonic şi te îmbie la drum. Suspensia destinsă este orientată vădit către asigurarea unui nivel de confort care să justifice şi spaţiul excelent pe care îl au la dispoziţie pasagerii, inclusiv cei din spate. Sau poate ar trebui să spun „mai ales cei din spate” pentru că o banchetă cu un spătar aşa de înalt nu poate fi altfel decât foarte comodă. Transmisia manuală se dovedeşte foarte onctuoasă. Schimbările de treaptă se fac lin şi asigură o cursivitate energică a accelerărilor mai ales dacă reuşeşti să te menţii la peste 1800 rpm. O menţiune specială pentru treapta a patra care îşi adjudecă cu autoritate parcela din vitezometru cuprinsă între 60 şi 120 km/h. Asta pentru că evoluează în zona de vârf a caracteristicilor motorului: între 1500 şi 3500 rpm. Evident că în vâltoarea traficului urban, acolo unde se folosesc cu precădere primele patru trepte, Corolla 1.4 D-4D nu are niciun fel de complexe: este vioaie şi cumpătată. După mai bine de 800 km constat că am realizat un consum mediu de 5,2 litri. Este clar că lista de argumente în ceea ce o priveşte pe Corolla se poate lărgi cu cel puţin încă unul şi îl poţi identifica uşor pentru că deşi este mititel are un nume mare: D-4D.

 

Text  George Drugescu / Foto: Radu BUHĂNIŢĂ

Articolul precedentFaruri cu xenon
Articolul următorFaruri cu surse LED
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


9 − = cinci