Top 10 maşini care au rezistat până la 65 de ani în producţie

0
889

Durata medie de viaţă a unui model auto este de aproximativ şapte ani, deobicei, cu un facelift la mijlocul carierei. Totuși, unele maşini au cunoscut o carieră excepţional de lungă, dovedindu-se atât de apreciate încât au rămas în producţie timp de zeci de ani. Iată un Top 10 al maşinilor care au sfidat timpul.

10. Renault 4 CV: 14 ani (1947-1961)

Această mică maşină a fost produsă în peste 1,1 milioane de exemplare şi a fost fabricată în diverse colţuri ale lumii: Franţa, Australia, Japonia, Spania, Marea Britanie şi Israel. Renault 4 CV, cunoscută şi ca „bulgărele de unt” datorită formei sale rotunjite, a fost un simbol al epocii sale.

9. Fiat Topolino: 19 ani (1936-1955)

Precursorul celebrului Fiat 500, Topolino a fost prima citadină accesibilă, fabricată în Italia şi în alte ţări, precum Franţa, Germania, Polonia şi Austria. Astăzi, numele Topolino este folosit pentru un microautomobil electric derivat din Citroen AMI.

8. Ford T: 19 ani (1908-1927)

Primul automobil produs în masă, Ford T a revoluţionat industria auto. Cu peste 16 milioane de unităţi vândute, această maşină robustă şi fiabilă rămâne un simbol al inovaţiei industriale.

7. Citroen DS: 20 ani (1955-1975)

Citroën DS a fost un fenomen în lumea auto, captând atenţia tuturor la lansarea sa în 1955. Cu aproape 1,5 milioane de unităţi produse, DS a fost disponibilă ca berlină, break, cabriolet şi coupe.

6. Peugeot 404: 29 ani (1960-1989)

Cu un design creat de Pininfarina, Peugeot 404 a combinat eleganţa italiană cu inovaţia tehnologică. Modelul a fost fabricat în diverse versiuni, inclusiv sedan, break, coupe şi utilitară, atingând peste 2,8 milioane de unităţi produse. Ultimul exemplar, o camionetă, a ieșit din producție în 1988, la uzina din Mombasa (Kenya).

5. Renault 4: 34 ani (1961-1995)

Prima maşină Renault cu tracţiune faţă, Renault 4 a devenit o legendă a drumurilor. Fabricată în Franţa, Spania şi Maroc, această maşină practică şi accesibilă a fost produsă în milioane de exemplare.

4. Volkswagen Golf 1: 35 ani (1974-2009)

Prima generaţie a Volkswagen Golf, desenată de Giugiaro, a schimbat regulile jocului în industria auto. În timp ce modelul compact a fost înlocuit în Europa în 1983, producţia a continuat în Africa de Sud până în 2009, datorită succesului său constant.

3. Peugeot 504: 37 ani (1968-2005)

Cu un design inspirat de ochii Sophiei Loren, Peugeot 504 a fost apreciat pentru versatilitatea sa. Disponibil ca sedan, break, coupe, cabriolet şi pick-up, modelul a fost produs în milioane de exemplare şi a rezistat mulți ani pe pieţe precum Kenya, unde a fost fabricat ultimul exemplar, în 2005,  şi China.

2. Citroen 2CV: 41 ani (1949-1990)

Citroen 2CV este un simbol al simplităţii şi eficienţei. Cu peste 5 milioane de unităţi produse, acest model a fost fabricat în diverse ţări, inclusiv Argentina, Chile, Vietnam şi Iran.

1. Volkswagen Broscuță: 65 ani (1938-2003)

Cunoscută oficial ca Volkswagen Type 1, Broscuța este cea mai longevivă maşină din istorie și a fost vândută în peste 21,5 milioane de unităţi. Acest număr face ca VW Broscuță să dețină și recordul pentru cele mai multe exemplare vândute ale unei singure generații a unui model. Este depășită la vânzări totale doar de Ford F-Series și Toyota Corolla, dar ambele pe mai multe generații. Evoluţiile estetice și modificările tehnice ale Broscuței au fost limitate, păstrându-se esenţa originalului pe parcursul celor 65 de ani de producţie.

Dacă vă întrebați de ce nu apare Dacia 1300 (și versiunile sale) în acest top, este pentru că este considerată a fi un Renault 12 cu alte nume și emblemă și nu a fost produsă într-o uzină care să aparțină mărcii-mamă. Iar Renault 12 a fost fabricat doar timp de 11 ani de către marca franceză.

Vă recomandăm și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


opt × = 56