Totem Automobili nu este un nume foarte cunoscut, dar asta nu îi scade cu nimic din valoare. Acest mic producător auto italian se concentrează pe realizarea unor restomod-uri spectaculoase, inspirate de modelele clasice Alfa Romeo. Cea mai recentă creație a lor, GT Super, promite să îmbine mecanica modernă cu stilul vintage.
Având la bază modelul din anii 1960, Alfa Romeo Giulia GTAm, Totem GT Super a ajuns la un moment important: producerea celui de-al 12-lea șasiu dintr-o serie limitată la doar 40 de unități. Această bijuterie mecanică este construită cu intenția de a fi omologată pentru drumurile publice în mai multe țări, ceea ce o face cu atât mai interesantă.
Sub capota lui Totem GT Super, se află un motor pe benzină V6 biturbo, de 2,8 litri, dezvoltat de Italtecnica Engineering, care afirmă că este cel mai ușor din lume la cele 180 kg ale sale. Cu un unghi de 90 de grade între cilindri, propulsorul produce 600 CP/700 Nm în configurația standard, numită Stage 1, și permite mașinii să accelereze de la zero la 100 km/h în doar 3,18 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. GT Super are tracțiune spate și puterea ajunge la roți prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu 6+1 trepte. Cei care vor și mai multă performanță pot opta pentru versiunea Stage 2, care dezvoltă 750 CP/850 Nm și atinge o turație maximă de 8.500 rpm. Sistemul de frânare este furnizat de Brembo, iar jantele monobloc din aluminiu, de 18 inci, sunt echipate cu anvelope Pirelli P Zero.
O altă caracteristică impresionantă a lui GT Super este vopseaua metalică verde, realizată special pentru caroseria din fibră de carbon. Potrivit Totem, fibra de carbon utilizată are o matrice dinamică ce reflectă lumina în modele pătrate și diamantate, iar finisajul mat completează aspectul sofisticat. Farurile și blocurile optice folosesc tehnologie LED. Datorită șasiului realizat integral de Totem, acest model este construit aproape de la zero, deși unele componente din șasiul original al mașinii donatoare sunt păstrate.
În interior, GT Super impresionează prin tapiseria din piele naturală fină, scaunele din fibră de carbon și componente precum tunelul central și bordul. Și acestea sunt realizate din fibră de carbon avansată, întărită cu kevlar în zonele critice. Această inginerie de excepție este rezultatul colaborării cu JM, un partener din Valfenera d’Asti (Italia).
Un aspect fascinant al proiectului Totem este încercarea de a face GT Super omologabil pentru drumuri publice la nivel global. În prezent, cel de-al 12-lea șasiu al GT Super este supus testelor de omologare Individual Vehicle Approval (IVA) la facilitățile Totem din Vairano. Totuși, procesul s-a dovedit complicat. Totem susține că reglementările IVA sunt gândite mai degrabă pentru producătorii auto de mari dimensiuni, ceea ce face ca întregul proces să fie extrem de costisitor, cu un buget ce depășește adesea 10 milioane de euro. Totem ridică întrebări legitime despre scopul acestor reglementări: sunt ele cu adevărat orientate spre siguranță și protecția mediului sau, mai degrabă, protejează marile corporații de competiție?
GT Super este mai mult decât un automobil; este o declarație de artă inginerească, dedicată celor care apreciază combinația dintre designul clasic și tehnologia de ultimă generație. Cu doar 40 de unități produse, fiecare exemplar reprezintă o piesă rară din istoria modernă a mașinilor de colecție.
Dacă ești pasionat de Alfa Romeo și de restomod-uri, GT Super de la Totem Automobili este un vis pe patru roți. Un vis care reușește să unească trecutul glorios cu viitorul inovator. Dar care și costă pe măsură: 539.000 de euro, fără taxe, pentru versiunea de bază, Stage 1. Dacă se alege varianta mai puternică, prețul crește cu 100.000 de euro. Și asta, fără a socoti contravaloarea multelor opțiuni de personalizare a lui GT Super pe care le oferă Totem Automobili.
Vă recomandăm și:
Ford Puma Gen-E: model electric fabricat la uzina din Craiova
Rolls-Royce Cameo: sculptură miniaturală inspirată din istoria mărcii britanice