În țara mașinilor micro (kei-cars), Japonia, Toyota lansează un nou produs. Numele său? Toyota C+ Pod. Acest model electric cu două locuri, un fel de Citroën Ami cu sos teriyaki, este rezervat, în prezent, doar pentru câteva categorii de utilizatori. Lansarea pentru publicul larg este programată în 2022.
În 2019, la Salonul Auto de la Tokyo, Toyota a prezentat un concept de automobil mic 100% electric, numit, sobru, „Ultra compact BEV”. Un an mai târziu, nu mai vorbim despre un prototip, ci despre un model de serie mică, Toyota C+ Pod. Deocamdată, producătorul auto japonez îl rezervă pentru anumite segmente de utilizatori, în principal, ca mașină de serviciu pentru angajați ai statului nipon și ai administrațiilor locale, dar și pentru salariați din unele firme private. Noua micromașină are 2.490 mm lungime (cu 80 mm mai lung decât un Citroën Ami) și doar 1.290 mm lățime. Înălțimea sa este de 1.550 mm și are și un mic portbagaj, în care încap două sacoșe mari de cumpărături. Cântărește între 670 și 690 de kilograme, în funcție de dotări și, pentru a vă face o idee asupra dimensiunilor sale reale, este mai mică chiar și decât un smart ForTwo.
În interior, spațiul este destul de limitat, cei doi pasageri beneficiind de o lățime la nivelul coatelor de numai 1.100 mm, adică 550 mm de fiecare. Tabloul de bord este minimalist, cu indicatoare pe fundal negru și comenzi grupate în centru. Cu toate acestea, cel mai înalt nivel de finisare este dotat din plin cu echipamente de confort, cum ar fi sisteme de ajutor în conducere pentru șofer, aer condiționat, scaune și parbriz încălzite și chiar o priză de 12 V. Găsim sisteme de detectare a pietonilor și bicicliștilor, precum și dispozitive precoliziune active, utilizabile atât ziua, cât și noaptea. Toyota C+ Pod este, de asemenea, personalizabilă coloristic, cu o paletă largă de nuanțe disponibile.
Setul de acumulatori pentru motorul electric este plasat sub podea și are capacitatea totală de 9,06 kWh. Unitatea de propulsie electrică se află în spate și dezvoltă 9,2 kW (aproximativ 12,5 CP) și un cuplu de 56 Nm. Cu o viteză maximă limitată la 60 km/h, deși testele de drum au arătat că poate mai mult de atât, vehiculul are autonomie de până la 150 km, conform ciclului de măsurare a consumului WLTP. Aceasta este de două ori mai mare decât autonomia modelului din aceeași clasă Citroën Ami, de exemplu, a cărui viteză maximă este limitată la 45 km/h. Foarte adevărat, modelul francez este încadrat legal ca quadriciclu, nu ca automobil, și poate fi condus fără permis auto de către persoanele care au împlinit 14 ani, pe când C+ Pod cere carnet.
Toyota oferă mai multe opțiuni de încărcare a bateriilor lui C+ Pod: la o priză convențională de locuință sau prin alimentatoare rapide, accesibile la terminalele publice, benzinării sau concesionari. Priza pentru reîncărcarea mașinii se află poziționată în față, între cele două faruri. Inedit și interesant: în cazul unei pene de curent, noul micromodel japonez poate fi folosit ca furnizor de energie electrică pentru un imobil de mici dimensiuni, fiind capabil să genereze 1,5 kW și 100 V.
Acest model alimentat cu baterii, oferit începând cu 25 decembrie 2020, nu va fi accesibil publicului larg până în 2022.
Foto: Toyota