Numărul contează! Referirea este la puterea pe care un automobil poate să o dezvolte. Dar când vorbim despre un SUV și de viteză, totul devine mult mai interesant.
Când este vorba despre mașini, americanii sunt cunoscuți drept mari devoratori de „chestii tari” și în cazul acesta unul dintre evenimentele preferate este SEMA Show (Specialty Equipment Market Association), din Las Vegas. Evident, ediția din acest an a găzduit exponate capabile să redefinească termenul „extrem”, iar un bun exemplu este proiectul Toyota Land Speed Cruiser, care impresionează prin câteva elemente.
Conform constructorului japonez, acest SUV este cel mai rapid din lume, iar viteza maximă pe care o poate dezvolta este de 354 km/h datorită modificărilor suferite. În primele teste, însă, SUV-ul a atins o viteză de aproximativ 265 km/h. Cei de la Toyota se mândresc că depășește un Bugatti Chiron din punct de vedere al puterii maxime, asta în cazul în care există un șofer suficient de curajos să pună mâna pe volanul cu patru spițe. Altfel spus, este vorba despre un total de 2.000 CP ascunși sub capotă, datorită modificării motorului cu opt cilindri în V, de 5,7 litri, care însoțește în mod normal automobilul de origine niponă destinat pieței americane.
Prototipul este numit Land Speed Cruiser, fiind construit pe baza noii generaţii Land Cruiser 200. La exterior, SUV-ul nipon se deosebeşte printr-o gardă la sol redusă. Apoi, camerele video au luat locul oglinzilor retrovizoare, dimensiunile jantelor au ajuns la 20 inci, pentru care s-au folosit cauciucuri de performanță Michelin Pilot Super Sport 315/35 ZR20 iar spoilerele faţă/spate sunt similare maşinilor care doboară recorduri de viteză. În completare, sistemul de evacuare are gurile amplasate pe ambele părţi în zona pragurilor. Prin geamurile clare se observă cuşca de protecţie şi un singur scaun Momo, de tip scoică, specific modelelor de curse. Propulsorul 3UR-FE V8 de 5,7 litri a fost dotat cu două turbocompresoare Garrett, de diametrul unor mingi de volei, cu ajutorul cărora acesta dezvoltă cei 2.000 de cai putere! Pentru comparație, modelul standard dezvoltă în jur de 400 CP. Interiorul a fost curăţat de toate „elementele inutile” şi a fost instalată o cuşcă de protecţie, structura maşinii fiind astfel rigidizată. Motorul este cuplat la o transmisie specială pregătită de cei de la ATI Performance Products, un nume cunoscut în lumea competițiilor de pe tărâmul Unchiului Sam.
Totuși, restul dotărilor de confort sau lux precum climatizarea automată, sonorizarea, sistemul de navigație sau ornamentele realizate din lemn masiv de la nivelul panoului de bord au fost păstrate. În definitiv, de ce să nu mergi prin „Sin City”, cu 2000 CP sub capotă, ascultând la maxim Viva Las Vegas?