![Wales Rally Great Britain 2016](https://autotestmagazin.ro/wp-content/uploads/2016/11/al-patrulea-titlu-21.jpg)
Volkswagen a reușit să obțină al patrulea titlul consecutiv de campion mondial la constructori în Campionatul Mondial de Raliuri. Este și ultimul titlu, deoarece marca germană și-a anunțat retragerea din acest campionat.
Revenirea Volkswagen în Campionatul Mondial de Raliuri a fost o poveste perfectă. Cu o echipă puternică și cei mai buni piloți de pe piață, Volkswagen a dominat fără drept de apel campionatul WRC după retragerea lui Sebastien Loeb. Revenirea a fost calculată și pregătită din timp. În 2011 și 2012, echipa a început dezvoltarea modelului Volkswagen Polo R WRC, ba chiar și-a înscris piloții în aproape toate etapele din WRC, folosind două modele Skoda Fabia.
După această pregătire minuțioasă, tipic germană, Volkswagen revenea ca echipă de uzină începând cu sezonul 2013. În componența echipei erau piloții Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala și Andreas Mikkelsen. Revenirea Volkswagen coincidea și cu retragerea multiplului campion mondial Sebastien Loeb, cel care a cucerit nu mai puțin de nouă titluri consecutive de campion mondial alături de Citroen.
Rămasă aproape fără adversar, echipa de uzină Volkswagen a dominat patru sezoane, avându-l pe francezul Ogier drept lider de echipă. Sebastien Ogier și coechipierul său Julien Ingrassia, deveneau campioni mondiali patru ani la rând, adunând și titlul de campion mondial la constructori pentru Volkswagen.
Din păcate, 2016 a fost ultimul sezon pentru marca germană în Campionatul Mondial de Raliuri. Așa cum am detaliat în articolul special dedicat retragerii grupului Volkswagen din multe discipline ale sportului cu motor, WRC-ul nu mai este o prioritate pentru grupul german.
![Julien Ingrassia (F), Sébastien Ogier (F) Volkswagen Polo R WRC (2016) WRC Rally Catalunya 2016 Photo: Helena El Mokni](http://www.autotestmagazin.ro/wp-content/uploads/2016/11/al-patrulea-titlu-8.jpg)
Echipa va fi transformată într-o companie ce va deservi piloții clienți, dispuși să închirieze modelul Polo WRC în specificație 2016. În ceea ce îi privește pe piloții echipei, aceștia au deja oferte și discută cu diverse echipe. Nou revenita Toyota este în prim plan pentru a-l angaja cel mai probabil pe Jari-Matti Latvala, în timp ce Sebastien Ogier este dorit atât de fosta sa echipă Citroen cât și de britanicii de la M-Sport.
Ultima etapă din sezonul 2016 a fost găzduită de Australia, iar piloții Volkswagen aveau ordine clare de la șefii echipei: o ultimă victorie înainte de retragere.
Iar piloții nu au ratat acest obiectiv. Norvegianul Andreas Mikkelsen a reușit să obțină a doua victorie personală din acest sezon, după cea din Raliul Poloniei. Volkswagen avea să ocupe primele două trepte ale podiumului australian. Mikkelsen a adus astfel victoria cu numărul 43 pentru modelul Volkswagen Polo R WRC.
![Andreas Mikkelsen (NOR) WRC Rally Great Britain 2016 Photo: Bodo Kräling](http://www.autotestmagazin.ro/wp-content/uploads/2016/11/al-patrulea-titlu-3.jpg)
![Jari-Matti Latvala (FIN) WRC Rally Great Britain 2016 Photo: Daniel Roeseler](http://www.autotestmagazin.ro/wp-content/uploads/2016/11/al-patrulea-titlu-2.jpg)
![Sébastien Ogier (F) WRC Rally Great Britain 2016 Photo: Bodo Kräling](http://www.autotestmagazin.ro/wp-content/uploads/2016/11/al-patrulea-titlu-22.jpg)
Volkswagen a obținut nouă victorii din 13 posibile. Calendarul 2016 ar fi trebuit să aibă 14 etape, dar Raliul Chinei a fost anulat după ce fenomene naturale au afectat iremediabil traseul de concurs.
Titlul de campion mondial obținut de francezul Sebastien Ogier a fost obținut devreme, după victoria din Raliul Cataliuniei, din Spania. Ogier reușea victoria cu numărul 37 din carieră și al patrulea titlul consecutiv de campion mondial. Francezul născut în 1983 intră astfel într-un club select al piloților cu patru sau mai multe titluri mondiale. Doar trei nume mai sunt pe această listă în afară de cel al lui Sebastien Ogier: Sebastien Loeb (nouă titluri de campion mondial), Juha Kankkunen (patru titluri) și Tommi Makinen (patru titluri).