În cadrul unei reuniuni între Subaru Corporation, Toyota Motor Corporation și Mazda Motor Corporation, fiecare constructor s-a angajat să dezvolte noi motoare adaptate electrificării urmărind neutralitatea carbonului.
Prin acest acord cele trei companii vor urmări să optimizeze integrarea în propriile linii de producție a noilor motoare, baterii și a altor unități de acționare electrică. Odată cu echiparea vehiculelor cu noile motoare mai compacte, eforturile transformării vor contribui și la decarbonizarea inclusiv a motoarelor cu ardere internă (ICE – Internal Combustion Engine), făcându-le compatibile cu diverși combustibili neutri din punct de vedere al carbonului.
Cele trei companii au ajuns la această înțelegere în urma dezvoltării propriilor motoare care reprezintă mărcile respective și, mai ales, răspund nevoilor și preferințelor unice ale propriilor clienți. Pentru exemplificare, Subaru este cunoscut pentru motoarele boxer, în care pistoanele se mișcă orizontal, rezultând un motor cu profil redus, cu mai puține vibrații și centrul de greutate scăzut. Toyota folosește predilect motoare cu patru cilondri în linie care au randamentul și eficiența termică ridicată. Iar Mazda este recunoscută pentru motorul rotativ care este compact, ușor și puternic, folosit la ora actuală ca generator.
Cu următoarea generație de motoare, cele trei companii vor căuta să îmbunătățească performanțele propriilor motoare și să optimizeze integrarea acestora cu unitățile de propulsie electrice, valorificând avantajele fiecăreia. Deși sunt foarte eficiente și puternice, noile motoare vor revoluționa și construcția vehiculelor, fiind mai compacte decât modelele existente. Motoarele mai mici vor permite spații dedicate mult mai reduse îmbunătățind posibilitățile de design și performanța aerodinamică, contribuind în același timp la o eficiență mai bună a consumului de combustibil. Dezvoltarea va pune, de asemenea, accent pe respectarea reglementărilor din ce în ce mai stricte privind emisiile.
În același timp, noile motoare vor deveni neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon prin îndepărtarea de combustibilii fosili. În schimb vor fi compatibile cu surse alternative, inclusiv e-combustibil (combustibil sintetic), biocombustibili și hidrogen lichid. Astfel noile motoare vor contribui la adoptarea pe scară largă a combustibililor neutrii din punct de vedere al carbonului.
Vă recomandăm și:
Motorul AMG de 421 CP, surclasat de un nou propulsor Toyota?