Subaru Project Midnight – Viteză pe asfalt

0
164

Project Midnight este ultima creație a celor de la Subaru Motorsports care definește cel mai rapid și mai agil WRX construit vreodată. Debutul său se va face în perioada 11-14 iulie la Goodwood Festival of Speed din acest an.

Începutul  

Precursorul proiectului Midnight se numește Airslayer și s-a bazat pe un Subaru WRX STI 2020. Este cel care a și jucat în videoclipul viral Gymkhana 2020 realizând cascadorii extreme, inclusiv un salt de 70 metri în care aripa sa activă din spate controla poziția în zbor a mașinii. Airslayer a doborât recorduri la competiții cronometrate, cum ar fi emblematicul Mt. Washington Hillclimb și Car & Driver Magazine’s Lightning Lap, iar adevărata sa misiune, aceea de vedetă a Gymkhana (competiții de viteză și îndemânare), a demonstrat că a fost construit să fie un suport pentru multe aplicații specifice motorsportului. Și uite așa au apărut întrebărea: ce s-ar întâmpla dacă actualul WRX, ar fi proiectat doar pentru viteză pură pe asfalt?

Punerea în practică

Project Midnight are o caroserie aerodinamică ultra-largă și o versiune radical mărită a aripii care se găsește pe mașina de raliu a echipei WRX ARA24. Caroseria din fibră de carbon și șasiul ușor ușor îi conferă o greutate redusă cu mult sub 1134 kg, fiind mai ușor decât Airslayer cu aproape 136 kg și cu 454 kg decât un WRX standard! Project Midnight folosește o geometrie specială a suspensiei pentru asfalt și a renunțat la roțile de rallycross de 17 inchi și pachetul de anvelope de la Airslayer. În loc au apărut jantele de magneziu OZ Racing Superturismo LMP de 18 x 11 inci și slick-urile Yokohama ADVAN 280/650R18.

Sub capotă se află un motor de 2,0 litri turbo care dezvoltă 670 CP, un cuplu motor maxim de 922 Nm, ajunge la 9.500 rpm și „scuipă” flăcări pe la evacuare. Motorul este cea mai recentă și cea mai performantă evoluție a motorului de rallycross de mare succes al Subaru Motorsports USA.

„Subaru Motorsports USA și echipa de la Vermont SportsCar au oferit o bestie absolută. Când conduceți mașina, are în mod clar rădăcini de rallycross, dar anvelopele, suprafața de rulare și geometria mai largi îi conferă o senzație unică și o aderență incredibilă. Este mașina de conducere supremă; jumătate RX, jumătate mașină sport. O adevărată bucurie să o conduci!”, a spus Scott Speed, pilot Subaru.

Vă recomandăm și:

TEST: Subaru Crosstrek – Robust și echilibrat

Subaru Legacy: final de poveste

Subaru va lansa primul său model electric în 2021, cu un nume interesant

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


6 × patru =