Tractorul Porsche Super Diesel. Înainte ca Porsche să adopte un motor turbodiesel pentru SUV-ul Cayenne în 2009, numele Porsche a mai fost legat de propulsorul pe motorină între anii ‘30 și ‘50. Și nu pentru un automobil.
Numele Porsche este asociat și cu o mașinărie agricolă. Mai precis un tractor simplu, gândit și produs de Ferdinand Porsche în urma unui contract primit de la Adolf Hitler la începutul anilor ‘30. Porsche primea misiunea de a produce un tractor al poporului, la fel cum primise și misiunea de a produce mașina poporului. Aceasta din urmă avea să fie cunoscută lumii ca Volkswagen Beetle, iar tractorul agricol avea să fie construit sub numele de Porsche Super Diesel.
În 1938, inginerii lui Ferdinand Porsche produceau un prim prototip pentru un tractor agricol propulsat inițial de un motor pe benzină cu doi cilindri în V ce dezvolta 12 cai putere. Prototipul purta indicativul Type 110. Era urmat de o nouă versiune, numită Type 111, ce folosea același motor, dar asociat cu o cutie de viteze cu trei trepte. Războiul avea să oprească însă dezvoltarea tractorului Porsche.
Proiectul a fost reluat în 1949 cu un tractor complet redesenat. Producția a fost efectuată de compania germană Allgaier, sub licență Porsche. Constructorul german a dezvoltat și un motor diesel răcit cu aer, disponibil în mai multe variante de putere (între 15 și 55 CP). Pentru că aceste tractoare nu aveau nevoie de radiator, partea frontală arăta diferit față de modele similare produse de alți constructori. Designul lui Ferdinand Porsche a creat un tractor cu o parte frontală aerodinamică, cu linii rotunjite. Modelele produse sub licență de Allgaier formau o gamă completă pentru orice fermier, compusă din: versiunea Junior cu motor monocilindru de 14 CP, Standard cu motor în doi cilindri de 25 CP, versiunea de top Super cu motor diesel în trei cilindri de 35 CP. Cel mai puternic tractor Porsche a purtat numele Master și folosea un motor diesel cu patru cilindri ce dezvolta 50 CP.
Allgaier a produs tractoare Porsche până în 1957. Licența a fost ulterior preluată de o altă companie germană numită Mannesmann. Noua companie a reconstruit uzina din Frederichshafen și a continuat producția tractoarelor Porsche până în 1963. Mannesmann a fost ulterior achiziționată de grupul Renault, iar producția tractoarelor a fost oprită. În total, aproximativ 120.000 de tractoare Porsche au fost produse de-a lungul timpului, iar astăzi multe dintre ele sunt încă folosite de proprietari. Și-au câștigat o reputație excelentă, fiind fiabile și robuste, dar pentru că prețul de achiziție era mai mare față de tractoarele produse de mărcile concurente, nu s-au vândut niciodată în volume mari. Câteva sute de exemplare au fost exportate și pe piețele din Marea Britanie, Canada și Statele Unite ale Americii. Cele în stare bună sau care au fost recondiționate fac parte din diverse colecții de mașini clasice. Un exemplar în stare excelentă poate fi admirat și în România, în galeria Țiriac Collection din Otopeni.
Exemplarele restaurate sunt comercializate la licitații de specialitate pentru prețuri ce ajung de obicei în jurul sumei de 18.000 euro, dar pot fi găsite și exemplare în starea originală ce pot fi achiziționate pentru sume ce variază între 3.000 și 6.000 euro.