Trafic aglomerat? Soluția lui Elon Musk

0
70

Trafic aglomerat. Un dușman care ne pândește pe toți ori de câte ori ieșim din casă. Mai ales dacă locuim în București. Îți trebuie nervi tari, ca să pleci cu mașina de acasă. Sunt tot mai multe intervale orare în care nu-ți dorești să te afli pe străzi. Și nu este vorba doar de trafic aglomerat. Adăugăm aici poluarea (în multe zone din București a depășit de câteva ori valorile normale), zgomotul și nervii.

În România, soluțiile adoptate nu sunt grozave, așa că traficul nu se îmbunătățește deloc. Rămân la părerea că multe dintre soluțiile bune pentru rezolvarea problemelor din trafic sunt ascunse în sertare, pentru că edilii din orașe se tem să adopte decizii nepopulare, de teama unor reacții care le pot aduce pierderea de voturi. În lumea întreagă, cei care răspund iau decizii: cer taxe suplimentare, opresc circulația, dau amenzi șoferilor care nu respectă regulile și încearcă să găsească soluții pentru fluidizarea traficului.

Miliardarul american Elon Musk, fondatorul companiilor Tesla (automobile electrice) şi SpaceX (rachete spaţiale) are și el o variantă pe care a prezentat-o într-o conferință spectaculoasă, transmisă în direct pe internet. Este vorba de un tunel subteran pe care se va putea circula cu 240 km/h.

Ideea i-a venit în urmă cu doi ani când a stat blocat în trafic. „Era o călătorie care îmi distrugea sufletul”, a povestit Musk. A stat acolo o oră și jumătate și s-a gândit la un tunel pe care să circule cu 60 km/h. Între timp i-a venit altă idee, iar proiectul prevede acum o viteză de patru ori mai mare. „Singura modalitate pentru a rezolva problema ambuteiajelor este să trecem la 3D, pentru ca sistemul de transport să se alinieze habitatului”, a explicat miliardarul de origine sud-africană.

El a prezentat și un tunel care la prima vedere nu a părut o chestiune specială: un tub cu un diametru de 3,65 metri pe care circulă automobile Tesla Model X echipate cu roți laterale pentru a evita contactul cu pereții.

Cea mai importantă inovație sunt cele două extensii retractabile (asemănătoare cu stabilizatoarele de la bicicletă) care ajută autoturismul să fie stabil și îl ajută să călătorească cu mare viteză prin acest tunel mic. (VIDEO AICI)

Vehiculele ar urma să aibă acces la tunel prin intermediul unor ascensoare de mare capacitate. Iar „The Boring Company” a prezentat chiar și un filmuleț în care se explică modalitatea prin care mașinile ajung în tunelul de mare viteză. (VIDEO AICI)

https://www.youtube.com/watch?v=u5V_VzRrSBI

Articolul precedentFord Mustang – Temperament nărăvaș
Articolul următorTEST: Mercedes-Benz 63 AMG – Recreatio et Regnum
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


unu + 8 =