Uniunea Europeană a impus taxe suplimentare pentru mașinile electrice importate din China, dar ia în considerare și reducerea subvențiilor pentru producătorii care utilizează componente din această țară. Jurnaliștii de la Automotive News Europe susțin că acest plan are ca scop sprijinirea industriei locale și întărirea lanțurilor de producție și aprovizionare de pe „Bătrânul Continent”.
Uniunea Europeană ia în considerare reducerea subvențiilor pentru producătorii care utilizează componente fabricate în China
Comisia Europeană a anunțat că va acorda prioritate proiectelor care se bazează mai puțin pe importuri din China pentru materiale precum catozi, anozi și alte materiale active esențiale. Pentru a beneficia de subvenții, proiectele finanțate vor trebui să asigure înregistrarea brevetelor rezultate în statele membre ale UE, contribuind astfel la dezvoltarea know-how-ului local.
- Citește și: Taxe uriașe pe vehiculele electrice din China
UE a lansat pe data de 3 decembrie 2024 și alte inițiative de sprijin pentru tehnologiile cu emisii zero și proiectele pe bază de hidrogen. Au fost introduse astfel și criterii care să favorizeze producătorii din Europa. De exemplu, în cadrul unei licitații de 1,2 miliarde de euro pentru stimularea producției de hidrogen, proiectele vor trebui să limiteze achizițiile de stive de electrolizoare din China la maximum 25% din capacitatea totală.
Acest plan face parte din strategia mai largă a UE de a reduce dependența de China și de a menține producția în Europa, în contextul tranziției economice către neutralitatea climatică până în 2050. Producătorii de baterii și soluții pe bază de hidrogen vor continua să fie sprijiniți pentru dezvoltarea de tehnologii noi, însă subvențiile vor fi condiționate de respectarea cotelor de utilizare stabilite de Comisia Europeană.
- Citește și: Cât de mari sunt taxele vamale impuse de europeni producătorilor din China